וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עבדאללה אמר לאסד שסוריה יכולה להצטרף למו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.9.2010 / 10:08

עבדאללה מלך ירדן נפגש עם נשיא סוריה אסד והעביר לו מסר מארה"ב כי סוריה יכולה להצטרף למו"מ עם ישראל. לפי עיתון לבנוני, דמשק מעוניינת בערבויות אמריקאית לפני שתכנס למו"מ

"עבדאללה מלך ירדן נפגש השבוע בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד כדי להעביר לו מסר ערבי ואמריקאי, לפיו לסוריה נשמר מקום על שולחן המשא ומתן אם היא רצינית בכוונתה לשלום" - כך מסרו (רביעי) מקורות ערבים לעיתון הלבנוני 'א-ליווא'. על פי העיתון, המלך עבדאללה שוכנע שנשיא ארה"ב מגלה רצינות "חסרת תקדים" בכוונתו לקדם את תהליך השלום.

המקורות מסרו כי רצינותו של אובמה וכן נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, "במהלכו הודה שקיים פרטנר פלסטיני לשלום, מהווים בעיני המלך עבדאללה הזדמנות רצינית בפני הערבים, שניתן להפיק ממנה תועלת". עוד מסרו המקורות כי "סוריה מעוניינת בערבויות אמריקאיות לפני כניסה למשא ומתן כלשהו עם ישראל", שכן היא אינה רואה בכוונות של ארה"ב – תהיינה רציניות אשר תהיינה – "ערבויות מספיקות לשלום".

עבדאללה מלך ירדן נועד ביום שני בדמשק עם נשיא סוריה ודן עימו בחידוש המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי המלך עבדאללה עדכן את אסד בתוצאות הפסגה בוושינגטון שבה הושקו השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים ואמר לו כי הממשל האמריקאי "נחוש לגבש הסכם שלום". עוד הוסיף כי השלום לא יהיה שלום של קבע אם לא יהיה כולל, ויכלול את כל מדינות האזור.

אסד אמר למלך ירדן כי ארצו מעוניינת בשלום צודק וכולל וציין כי "המשך מדיניות ההתנחלות והתוקפנות של ישראל מהווה מכשול אמיתי בפני השגת שלום". נשיא סוריה הדגיש את הצורך בהשתתפות נציגים "מכל הפלגים הפלסטינים בכל משא ומתן בין הפלסטינים לישראל". שני האישים הדגישו עוד את הצורך בשיתוף פעולה ותיאום בין מדינותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully