וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, חגים: כך תשמרו על ילדיכם בחופשה

אריאל נוי

8.9.2010 / 5:06

הרעלה, נפילות, כוויות - תאונות ביתיות רבות נגרמות דווקא בתקופת החגים. הילדים נמצאים שעות רבות בבית, וההורים לא תמיד מודעים לסכנות הקיימות. כך תשמרו על ילדיכם גם בחופשה

חופשת החגים בפתח, ואיתה הסכנות הרבות האורבות לילדים בבית. ילדים רבים המבלים את רוב החופשה בבתיהם נפגעים מדי שנה דווקא בתאונות ביתיות, אותן ניתן היה למנוע.

"לחדר המיון מגיעים מדי שנה בחגים עשרות נפגעים, בעיקר ילדים, הפצועים במגוון פציעות", אמר מנהל חדר המיון בבית החולים איכילוב, ד"ר פיני הלפרן. מנכ"ל חברת בטיחות אנוש ומחבר הספר "המדריך המלא לבטיחות בבית", דני אנגל, הוסיף כי "זמן חגים זה זמן פציעות. בטיחות בחגים חשובה. גם מדי יום אנחנו רואים תאונה קשה בבית, אך זה עולה במיוחד בחופשות שהילדים לא נמצאים במסגרת".

מחקרים הוכיחו כי 90% ממקרי האשפוז של ילדים עד גיל ארבע, נגרמו כתוצאה מתאונות בבית. בגילאים אלו, מתים יותר ילדים בבית, מאשר בתאונות דרכים.

לדברי אנגל, התאונה הנפוצה ביותר היא הרעלה כתוצאה ממגע של הילד עם חומרים מזיקים. "תאונות רבות מתרחשות עקב שתייה של נוזל רעיל, שאוחסן בבקבוק שתייה", אמר. "פגיעה אופיינית היא של שאיפה של אקונומיקה. הטעות שעושים היא שמערבבים. אסור לערבב בין חומצה לבסיס אקונומיקה ומנקה תנורים כיוון שזה מסוכן לכלי הנשימה", הסביר ד"ר הלפרן.

"לנעול בארון חומרים רעילים"

אנגל הסביר כי "יש להקפיד לאחסן חומרים רעילים רק בתוך אריזות מקוריות וסגורות היטב, רצוי עם סגר בטחון, ולאפסן בארונות נעולים, הרחק מהישג ידם של ילדים".

ד"ר הלפרן אף הזהיר מסכנות הטמונות במטבח הביתי. לדבריו, "מדי חג מגיעים לחדר המיון ילדים שנכוו קשות ממים חמים או משמן רותח כי הם היו באזור הכיריים". אנגל ממליץ להורים כי "בעת השימוש בכיריים לבישול, השתמשו בכיריים הפנימיים-רחוקים, כדי להקשות על נגישותם לילדים ושפיכת התכולה החמה עליהם. בעת טיגון עם שמן אין להשאיר המחבת או הסיר ללא השגחה".

תאונות נוספות נגרמות מנפילה ממתקני משחקים בבית, במרפסת או בחצר. "בחופש ההורים יוצאים לשחק עם הילדים בחצר. ברוב המקרים שנייה של חוסר השגחה יכולה לגרום לפציעה", הסביר ד"ר הלפרן. לדברי אנגל, יש להקפיד לבצע בדיקה וויזואלית של שלמות ויציבות המתקן לפני השימוש בו. "גם הקרקע או המצע מתחת למתקן ומסביבו, חייבים להיות רכים או מרופדים בחומר הבולם נפילות", הוסיף.

ד"ר הלפרן הוסיף כי לחולים כרוניים הנוסעים מחוץ לעיר על מנת לחגוג, מומלץ שייקחו את התרופות ורשימה כוללת של תסמיני המחלה "על מנת לטפל כיאות במצבי חירום". דני אנגל סיכם, ואמר כי "יישום ההמלצות אינו כרוך בהשקעה כספית אלא בעיקר בידע ובתשומת לב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully