וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השי לחג שעצבן את גמלאי הסתדרות המורים

גיל סימה

8.9.2010 / 3:19

גמלאים של הסתדרות המורים טוענים כי השי לחג שקיבלו מהארגון הוא ניסיון ל"שחד" אותם לקראת הבחירות הקרבות לראשות הארגון. " מנסים לקנות אותנו עם מתנות"

גמלאי הסתדרות המורים הביעו בימים האחרונים זעם על החלטת הנהלת ההסתדרות לשלוח לבתיהם שי מהודר לראש השנה, זאת לאחר שלוש שנים שבהן לא קיבלו מתנה לחג. הגמלאים מייחסים את המשלוח החריג למועד הבחירות לראשות הסתדרות המורים הקרב ובא. "מרגע שאנחנו פורשים שוכחים אותנו, ורק כאשר עולה בנו הצורך, מנסים לקנות אותנו עם מתנות ומילים יפות", אמרו גורמים בקרב הגמלאים.

גמלאי הסתדרות המורים, המונים קרוב ל-30 אלף איש, הופתעו לקבל את החבילות המהודרות, אשר הגיעו באמצעות שליח מיוחד עד פתח בתיהם. "הייתי בבית במקרה", סיפרה אחת הגמלאיות, "שליח דפק על הדלת ונותן לי חבילה. לא ידעתי ממי זה והבנתי מי שלח אותה רק אחרי שקראתי את כרטיס הברכה".

חבילת השי כללה בין היתר צנצנת דבש, קפה, בקבוק יין וכרטיס ברכה החתום על ידי מזכ"ל ההסתדרות, יוסי וסרמן. בכרטיס ניתנת בין השאר התחייבות להרחיב בשנה הקרובה את הפעילות עבור הגמלאים. "שלוש שנים לא קיבלנו כלום. כאשר פנינו להנהלה והתלוננו אמרו לנו שאין תקציב. היה משפיל לשמוע את זה", אמר גמלאי נוסף אשר פרש מתחום ההוראה לפני שבע שנים. הוא הוסיף כי הוא לא מרגיש שמקבל תמורה כלשהי עבור דמי החבר החודשיים שאותם הוא משלם מאז הפרישה.

"טרם נקבע מועד הבחירות"

בקרב הגמלאים קיימת התמרמרות מזה תקופה ארוכה על ההסכמים החדשים, שההנהלה חותמה עבורם עם משרד האוצר. גורמים בקרב הגמלאים הצהירו כי "פוגעים לנו בפנסיה, ואף חמור מכך מעדכנים אותנו בדיעבד על דברים שכבר סוכמו". חבילות השי, לדבריהם, מהוות עלבון מבחינתם ולא מפצות על שנים של כעס. "אנחנו לא ילדים שניתן לפייס עם שקית ממתקים", אמרו.

בהסתדרות המורים הסבירו בתגובה כי "כחלק מהמשא ומתן שניהלה ההסתדרות עם המדינה, עמד על כך המזכ"ל, יוסי וסרמן, כי גמלאי מערכת החינוך יקבלו כספים עבור פעילות רווחה ייחודית עבורם, מתוך רצון לכבד ולהוקיר את פועלם ותרומתם למערכת החינוך בארץ. במסגרת זו הוחלט להעניק, בין השאר, שי צנוע לכל גמלאי עובד המדינה לרגל החג והשנה החדשה".

בנושא טענת הגמלאים כי לשי יש קשר לעיתוי מועד הבחירות, אמרו בהסתדרות, כי "אין כל קשר לבחירות וזאת מסיבה פשוטה - טרם נקבע מועדן. כל שנותר לנו הוא לאחל לגמלאי הסתדרות המורים שנה טובה ומבורכת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully