וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: עצרנו את מבצעי פיגועי הירי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.9.2010 / 7:00

גורמי הביטחון הפלסטיניים מדווחים כי עצרו 6 מחבלים, החשודים בביצוע פיגועי הירי ליד חברון ובצומת רימונים, בהם נהרגו ארבעה ישראלים ושניים נפצעו. כעת מוחזקים החשודים במתקן של המודיעין הכללי הפלסטיני

פלסטינים החשודים שביצעו את פיגוע הירי בצומת רימונים לפני כשבוע נעצרו על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. בהודעה שפורסמה נאמר כי "במהלך השבוע האחרון הצליחו כוחות הביטחון הפלסטינים לעצור שישה פלסטינים, שלושה מהם מחברון והשאר מרמאללה, בחשד לביצוע הפיגועים בחברון וברמאללה". שלושה מהעצורים חשודים בביצוע הפיגוע ליד חברון, והשאר בביצוע הפיגוע ליד רמאללה.

המחבלים נעצרו כבר בסוף השבוע וכעת הם מוחזקים במתקן של הביטחון הכללי הפלסטיני, אולם גורם ברשות אמר כי הם לא יוסגרו לישראל. העצורים הינם חברי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ותושבי כפר באזור רמאללה.

לפני כשבועיים נהרגו ארבעה ישראלים נהרגו בפיגוע ירי סמוך לקריית ארבע. ההרוגים הם בני הזוג יצחק (47) וטלי (45) איימס, ושני בני אדם נוספים שהם הסיעו ברכבם, כוכבה אבן חיים (37) ואבישי שינדלר (24). כל ההרוגים הם תושבי בית חגי. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה את האחריות לפיגוע.

בפיגוע הירי שאירע ביום רביעי שעבר בצומת רימונים שבבנימין נפצעו גבר כבן 30 באורח בינוני עד קשה ואישה בת 30 באורח קל. מחקירת התקרית עולה כי רכב ישראלי שנסע בכביש שבין ההתנחלויות רימונים לכוכב השחר, נורה על ידי רכב חולף. הזרוע הצבאית של חמאס בירכה על הפיגוע.

במהלך סוף השבוע עצרו מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית לפחות 52 פעילי חמאס ברחבי הגדה המערבית, כחלק מגל מעצרים בעקבות הפיגוע. גורמים בחמאס טוענים כי מספר פעילי הארגון העצורים בבתי הכלא של הרשות שנעצרו מאז הפיגוע עומד על כ-750. מבצע המעצרים של המנגנונים הינו הגדול ביותר מאז השתלטות חמאס על רצועת עזה לפני שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully