וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שלום בשומרון: המתנחלים כאן להישאר

פנחס וולף

7.9.2010 / 22:07

בטקס הרמת כוסית בשומרון אמר המשנה לראש הממשלה כי הגבלת הבנייה לגושי ההתיישבות "תהווה את סופו של המפעל הזה". שלום הדגיש כי "על הפלסטינים להבין שהמתנחלים כאן להישאר"

"בנייה רק בגושי ההתיישבות משמעותה הכרזה על סוף מפעל ההתיישבות" - כך אמר הערב (שלישי) המשנה לראש הממשלה סילבן שלום (ליכוד) באירוע הרמת כוסית ביקיר שבשומרון. באירוע השתתפו גם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, וראשי היישובים. שלום כיוון בדבריו נגד הצעתו של השר דן מרידור, לפיה עם תום תקופת ההקפאה ב- 26 בספטמבר, הבנייה תופשר רק בגושי ההתנחלויות, ואילו ביישובים המבודדים תימשך ההקפאה.

השר שלום הוסיף כי "פתרונות שכאלו יהוו קביעת גבולות ויהפכו לוויתור שלנו, וזאת בטרם החל משא ומתן. בנייה בגושים משמעותה סרטוט קו גבול ללא כל תהליך של משא ומתן. רעיונות כאלו הם בגדר 'הבה ונתחכמה לו'. בנייה רק בגושים משמעותה הכרזה על סוף מפעל ההתיישבות. אנחנו צריכים להבין שהפלסטינים לא ייעלמו ויחד עם זאת, הפלסטיניים צריכים להבין שהמתנחלים כאן והם לא ייעלמו. כל שינוי מהחלטת הממשלה לגבי הקפאת הבנייה, שעתידה להסתיים ב- 26 בספטמבר תהיה טעות חמורה".

בנוגע לתהליך המדיני שהתחיל בשבוע שעבר, אמר שלום כי "אפילו סלאם פיאד, שהיה מי שחשב שהוא מתון, מתגלה כמנהיג קיצוני אשר מעדיף לשרוף תוצרת ישראלית תוך פגיעה ישירה בפרנסת הפלסטינים. אם הפלסטיניים יפרשו מהשיחות בסוף החודש, יהיה ברור לכל כי הם מחפשים תירוצים להכשיל התהליך וכי לא הגיעו לשיחות במטרה להשיג להסכם. שלום עושים בין עמים ולא בין מנהיגים".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר כי "השנה האחרונה הייתה שנה לא פשוטה, בה התמודדנו עם אתגרים לא פשוטים כתוצאה מההקפאה, שהייתה ברורה מראש כתכנית מטופשת ואומללה, ללא כל צדק והגיון. אנו לא מעלים על דעתנו אפילו לרגע שמיד עם סיום עשרת החודשים בסוכות לא נחזור לתנופת בנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully