וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אשכנזי סייע להרפז לאחר פיטוריו מצה"ל"

7.9.2010 / 21:13

לפי דיווח בערוץ 1, הרמטכ"ל אשכנזי התערב לטובת החשוד בזיוף המסמך שכונה "מסמך גלנט", בעת שהרפז הגיש קבילה נגד פיטוריו מצה"ל ב-2004. הרפז הוחזר לשירות הצבאי וכך זכה לקבל תנאי פרישה משופרים

תאגיד כאן

סא"ל במיל' בועז הרפז, קצין המודיעין לשעבר החשוד בזיוף המסמך שכונה "מסמך גלנט", הוחזר לצה"ל לאחר פיטוריו כדי לקבל תנאי פרישה משופרים, כך נחשף הערב (שלישי) בתוכנית "מבט" בערוץ 1. לאחר שפוטר הרפז ב-2004, הוא פנה לנציב קבילות חיילים וביקש לחזור לצה"ל. לפי הדיווח, הרמטכ"ל הנוכחי, רב אלוף גבי אשכנזי מסר עדות לטובת הרפז שבעקבותיה הוחזר הרפז לצה"ל.

עוד נמסר בדיווח כי סגן הרמטכ"ל דאז משה קפלינסקי, הודיע להרפז כי הוחלט לבטל את פיטוריו מצה"ל ולהעבירו רטרואקטיבית למעמד קצין בחופשה ללא תשלום. ב-2008 ביצע הרפז יום מילואים אחד ולאחר מכן פרש מצה"ל. בעקבות החזרתו של הרפז לשירות צבאי התאפשר לשלם לו פנסיה חודשית בסך כ-17,000 שקלים בחודש. עד כה שולמו להרפז מעל ל-400 אלף שקלים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "לפרסום אין שום בסיס עובדתי והוא משולל כל יסוד". עוד נאמר, כי כתבת הערוץ הראשון פנתה לפני הפרסום לדובר צה"ל, וקיבלה את התשובה הבאה: "בעקבות פניית הקצין, אישר הרמטכ"ל דאז את פרישתו לגמלאות. אישור זה ניתן לאחר קבלת המלצות הגורמים המוסמכים, שביצעו בדיקה מקיפה בעניינו של הקצין. פרישתו של הקצין לגמלאות בוצעה בהתאם לנהלי הצבא. לרב אלוף אשכנזי לא הייתה כל נגיעה להקשר זה".

לפני כשבוע המליצה המשטרה להעמיד לדין את סגן אלוף במיל' בועז הרפז בגין זיוף בנסיבות מחמירות של המסמך שזכה לכינוי "מסמך גלנט". מהמשטרה נמסר כי נמצאה תשתית ראייתית לכאורה להגשת כתב אישום נגד הרפז וכי התיק בעניינו יועבר לטיפולה של פרקליטות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully