וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בתל אביב: "יגורש אלי ישי"

גיל סימה

7.9.2010 / 19:50

לקראת מועד הגירוש המתקרב של ילדי העובדים הזרים, התכנסו מאות מפגינים בתל אביב בקריאה לממשלה "לבטל את רוע הגזירה". המפגינים נשאו שלטים בגנות שר הפנים וקראו לקביעת "מדיניות עקבית"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

מאות מפגינים התאספו הערב (שלישי) ברחבת הסינמטק בתל אביב במה שהוגדר על ידם כקריאה אחרונה לממשלת ישראל לחזור בה מהחלטתה לגרש 400 ילדי עובדים זרים. המפגינים בעצרת שארגנה עמותת "ילדים ישראלים" נשאו שלטים בנוסח "ילד בן 5=ילד ישראלי", "יגורש אלי ישי" ו-"מה עשו הילדים". בהפגנה השתתפו גם אנשי ציבור רבים.

תמי גורדון, מנהלת לשעבר בתיכון "חדש" בתל אביב אמרה במהלך ההפגנה כי "אני רוצה לבקש מראש הממשלה והממשלה לבטל את החלטת הגירוש. אני רוצה לומר להם שזו טעות חמורה לגרש ילדים". גורדון הוסיפה כי "מצדי שממחר תיקבע מדיניות הגירה עקבית ותיושם, אבל לא פתאום לגרש מהיום למחר ילדים שנולדו כאן".

שגריר ישראל לשעבר באו"ם דני גילרמן אמר במהלך ההפגנה כי "אם המהלך הזה ייצא לפועל, ברוך השם שאני לא אצטרך לעמוד בפני העולם ולייצג את מדינתנו בפניו על מעשים כאלה".

שר הפנים ישי אמר הבוקר כי "צריך להבין שבמדינת ישראל יש כיום כ-20 אלף ילדים השוהים בה בניגוד לחוק, ולא רק 400". הוא הסביר כי מאות הילדים המועמדים לגירוש הם מתל אביב, ורק עליהם מדברים משום ששם הם נרשמים לבתי ספר. "יש כ-20 אלף ילדים שהם שוהים שלא כחוק וחדרו לכאן, בהם גם תיירים", אמר ישי בראיון לגל"צ. "הם מסתתרים, כי הם יודעים שיש ישראלים שיגנו עליהם, אבל לנו את יש את השמות שלהם". ישי שב והסביר כי ההחלטה על הגירוש התקבלה על פי המלצת ועדה מקצועית. "אני לא הייתי משאיר כאן אפילו משפחה אחת. אנחנו לא מגרשים ילדים, אלא מחזירים אותם יחד עם הוריהם בחזרה לארץ מוצאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully