וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: זוג אריתריאי הפעיל מעבדת זיוף מסמכים

איילה חננאל

7.9.2010 / 17:36

במהלך חיפוש שנערך בבית קפה בדרום תל אביב גילו שוטרי "יחידת לוינסקי" מעבדה ששימשה לפי החשד לזיוף עשרות אשרות שהייה למהגרים מאפריקה מדי יום

בני זוג מאריתריאה בני 42 ו-25 נעצרו אמש (שני) בחשד שהפעילו מעבדה מאולתרת לזיוף מסמכים. במהלך חיפוש שערכו שוטרי "יחידת לוינסקי" בפיקודו של פקד אביב שפנצר, קצין החקירות של היחידה בבית קפה ברחוב הר ציון, נחשפה בחדר אחורי המעבדה בה זויפו לפי החשד אשרות שהייה שונות. המעבדה כללה מחשבים, סורק, מדפסת ומכונת לימינציה. כמו כן נתפסו במקום עשרות אלפי שקלים.

לפי החשד, נהגו השניים נהגו לזייף עשרות אשרות שהייה מדי יום ולמכור אותם למהגרים מאפריקה בכל הארץ בתמורה לתשלום כספי. לדברי המשטרה, השניים הודו במיוחס להם והיום הוארך מעצרם בשלושה ימים בבית משפט השלום בתל אביב.

מהציוד וכמות המסמכים המזויפים שנתפסו במקום עלה כי המעבדה עסקה בהיקף גדול של זיוף ומכירת אשרות שהייה מזויפות בקרב נתינים זרים ובעיקר מי שמוגדרים כמבקשי מקלט ולכן הוחלט על העברתה של החקירה למחלק הזיוף בפיקודו של רפ"ק שוקי בללי, בזרוע סער של היאל"כ-להב 433. לדברי רמ"ח מרמה בזרוע סער, רפ"ק יורם סלקמן, בשנה האחרונה חשפה יחידת להב ארבע מעבדות מסוג זה. המעבדות מספקות למהגרים אשרות מזויפות על מנת להימנע מגירוש אפשרי על ידי אנשי יחידת עוז או המשטרה. לדברי סלקמן, "חשוב להבין שזיוף מסמכים כגון אשרות שהייה איננה אופרציה כה מסובכת ועם האמצעים הטכנולוגיים שקיימים כיום, ניתן לזייף בפשטות אשרות שהייה שהינן רק מסמך ואף תעודות זהות. הציוד המשמש לזיוף הוא בסיסי ושכיח,כגון סורק,מחשב ומדפסת".

לדברי רפ"ק סלקמן, "באחרונה השתלטו הסודנים על תחום זיוף המסמכים. אין כזה דבר בעצם הסתננות סתם. למרות שנראה שמדובר בדבר שנעשה ללא כל סדר, ישנו מנגנון מסודר ומאורגן, מה שנקרא רשתות מסתננים , שמסייעות להם בכל שלב הגעתם ארצה, מהכניסה לארץ עד התאקלמות והשתקעות בתוכה וזה כולל גם זיוף מסמכים ואשרות שהייה". סלקמן הוסיף כי "המסתננים, בהגיעם לארץ עושים כל מאמץ להישאר בה וזה כולל השגת מסמכים שיאפשרו להם לקבל היתרי עבודה וכך למצוא מקומות עבודה ולהתפרנס".

  • עוד באותו נושא:
  • זיוף מסמך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully