וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בחג: מה עושים כדי לשמור על בטיחות הילדים

אריאל נוי

7.9.2010 / 18:32

לכבוד חופשות החגים מספקים מנהל חדר המיון בביה"ח איכילוב ומומחה לבטיחות, טיפים חיוניים כיצד למנוע פציעות ילדים. כך תבטיחו שהחג אכן יהיה שמח

אחרי שההורים נשמו לרווחה עם סיום החופש הגדול, מגיעים חגי תשרי ושולחים את הילדים לבלות בבית ובסביבתו למשך חודש נוסף. "עשרות נפגעים, בעיקר ילדים, פונים מדי שנה בחגים לחדר המיון כשהם סובלים ממגוון פציעות", כך אומר ד"ר פיני הלפרן, מנהל חדר המיון בית חולים איכילוב. דני אנגל, מנכ"ל חברת בטיחות אנוש ומומחה לבטיחות מוסיף כי "זמן חגים זה זמן פציעות. בטיחות בחגים חשובה במיוחד. גם בימים רגילים יש תאונות רבות אך הכמות עולה במיוחד בחופשות כשהילדים לא נמצאים במסגרת".

הסכנות אורבות בכל מקום: חנק עקב בליעת חפץ זר או חומר רעיל, רהיט לא יציב שמתרסק לאחר כל תזוזה קלה וסיר שתכולתו הרותחת עלולה להישפך. על פי מחקרים שונים 90% ממקרי האשפוז של ילדים עד גיל 4, נגרמו כתוצאה מתאונות בבית. בגילאים אלו, מתים יותר ילדים בבית מאשר בתאונות דרכים.

התאונות הנפוצות ביותר הן הרעלות. "תאונות רבות מתרחשות עקב שתייה של נוזל רעיל, שאוחסן בבקבוק שתייה", אומר אנגל. לחדר המיון מגיעים מידי חג ילדים ששאפו או אפילו שתו חומרי ניקוי. "פגיעה אופיינית היא של שאיפה של אקונומיקה", מסביר ד"ר הלפרן. "יש להקפיד לאחסן חומרים רעילים רק בתוך אריזות מקוריות וסגורות היטב, רצוי עם סגר בטחון ולאפסן בארונות נעולים, הרחק מהישג ידם של ילדים", מבהיר אנגל.

במהלך הבישולים הקדחתניים לחג שוכחים לעיתים ההורים שיש ילדים קטנים בבית ושיש להקפיד על הבטיחות יתר על המידה. "מידי חג מגיעים לחדר המיון ילדים שנכוו קשות ממים חמים או משמן רותח כי הם היו באזור הכיריים", אומר ד"ר הלפרן. אנגל ממליץ: "בעת השימוש בכיריים לבישול, השתמשו בכיריים הפנימיים-רחוקים, כדי למנוע שפיכת התכולה החמה עליהם. בעת טיגון עם שמן אין להשאיר המחבת או הסיר ללא השגחה".

פציעה נוספת ומוכרת היא נפילה ממתקני משחקים בבית, במרפסת או בחצר. "בתקופת החופש ההורים יוצאים לשחק עם הילדים בחצר. ברוב המקרים, שנייה של חוסר השגחה יכולה לגרום לפציעה", מסביר ד"ר הלפרן. לדברי אנגל יש להקפיד לבצע בדיקה וויזואלית של שלמות ויציבות המתקן לפני השימוש בו. "גם הקרקע או המצע מתחת למתקן ומסביבו, חייבים להיות רכים או מרופדים בחומר הבולם נפילות", אומר אנגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully