וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: נמנע כניסת ערבים ל"רמי לוי" בגוש עציון

7.9.2010 / 12:38

בעקבות פיגוע הירי סמוך לחברון, מאיימת קבוצה של מתנחלים למנוע כניסת "ערבים חשודים" לסניף של איש העסקים רמי לוי בצומת גוש עציון. לוי: "אי אפשר לזרוק אף אחד לים, וכולנו צריכים לדעת להמשיך לחיות ביחד"

המאבק סביב סניף הסופרמרקט של רשת "רמי לוי - שיווק השקמה" בגוש עציון עולה מדרגה: קבוצת מתנחלים תושבי הר חברון והגוש עצמו, המכנה עצמה "פורום הביטחון", שלחה מכתב ללוי ובו היא מאיימת כי אם הסניף ימשיך להעסיק עובדים פלסטינים ולאפשר לתושבים פלסטינים לקנות בחנות הממוקמת בצומת גוש עציון, הם יציבו במקום מאבטחים מטעמם. זאת במטרה למנוע מ"ערבים חשודים" - כלשונם - להיכנס לחנות, בעקבות פיגוע הירי בדרום הר חברון.

הסניף של רמי לוי שנפתח באחרונה בגוש מהווה מוקד משיכה עצום עבור מתנחלים ופלסטינים תושבי האזור, העורכים שם קניות. המחזה של יהודים ופלסטינים עורכים קניות בהמוניהם באותו מקום הוא נדיר ביהודה ושומרון, ועל כן הפך הסניף לסמל של דו קיום. אלא שקבוצות גדולות של מתנחלים ופעילי ימין זועמים על הנהלת הרשת, וטוענים כי העסקת פלסטינים והכנסתם למקום עלולה להוביל לנישואי תערובת בין העובדים הפלסטינים לעובדות היהודיות, וכן מוחים על הפגיעה לדבריהם בפרנסת היהודים.

"איננו יודעים עד כמה הינך מעורב שבמה שקורה בכל אחד ואחד מסניפיך", נכתב ללוי, "אך בסניף גוש עציון-סכסוכים וגילויי איבה-שגולשים מדי פעם לפסים אלימים, אינם דבר נדיר, וכמובן שהרקע-לאומני אנטימי. מאז הפיגועים בשבוע שעבר, מרשים לעצמם הערבים יותר ויותר. אין לנו, ולאף אדם אחר בגוש עציון והר חברון דבר או שניים נגד פרנסתו של פלסטיני, אך כאשר זו פוגעת בביטחונו של עם ישראל ככלל, וכל יהודי כפרט – אין לה לגיטימציה להתקיים". בהמשך, הם כותבים, כי "לאור המפגע הביטחוני שקיים ליד בתינו" הם יציבו במקום שמירה ש"תהיה קפדנית יותר ותמנע כניסה של ערבים חשודים", כהגדרתם.

אולם רמי לוי אינו מתרגש מהאיומים. "עוד לא קיבלתי את המכתב", הוא אמר בתגובה, "אבל תמיד יש קיצוניים משני הצדדים ואני מקווה שגם אותם עוד נחזיר בתשובה. אני אומר לך שהסניף הזה עוד יביא שלום. אי אפשר לזרוק אף אחד לים וכולנו צריכים לדעת להמשיך לחיות ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully