וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כומר אמריקאי: נשרוף קוראן ב-11 בספטמבר

טליה שחר

7.9.2010 / 13:08

המונים באפגניסטן הפגינו נגד ארצות הברית, לאחר שכומר אמריקאי הודיע על כוונתו לקיים ב-11 בספטמבר אירועי "שרוף את הקוראן". מפקד כוחות נאט"ו באפגניסטן הזהיר כי שריפת הספר הקדוש למוסלמים עלולה לפגוע בחיילים

רויטרס

מאות בני אדם קיימו אתמול (שני) בקאבול, בירת אפגינסטן, הפגנה אנטי-אמריקאית במחאה על כוונת כומר בפלורידה לשרוף עותקים של הקוראן ב-11 בספטמבר. המפגינים צעקו "יחי האיסלם", ושרפו בובה בדמות הכומר טרי ג'ונס. הם גם קראו "מוות לאמריקה" ושרפו דגלי ארה"ב - ודרשו מהממשל האמריקאי למנוע את הטקס.

כנסיית "מרכז עולם היונה" הודיעה על כוונתה לשרוף את הספר הקדוש למוסלמים ביום השנה התשיעי להתקפות אל-קאעדה בארצות הברית. מפקד כוחות ארה"ב ונאט"ו באפגניסטן, הגנרל דייויד פטראוס, אמר כי הוא זועם על כוונת הכומר לשרוף את הקוראן. לדבריו, המעשה עלול לסכן את הכוחות במדינה ולסכן "את המאמץ הכללי שם".

זאת לא הפעם הראשונה שהכנסייה מחוללת סערה בתאריך הרגיש. בשנה שעברה היא חילקה חולצות עליהן היה כתוב "האיסלם הוא השטן".

הכומר טרי ג'ונס אינו חושש מההשפעה של פעולותיו על הצבא האמריקאי. בראיון לרשת ABC, הוא אמר כי הוא לא מתכוון לבטל את אירועי "שרוף את הקוראן": "הגיע הזמן שנעשה את זה. אנו חושפים את האלימות של האיסלם, שהיא הרבה, הרבה יותר עמוקה ממה שאנו מוכנים להודות", אמר ג'ונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully