וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומץ חרדי קובע את המדיניות

אלעזר שטרן

7.9.2010 / 7:48

טענת המדינה על הגיורים בצה"ל, כפי שנשמעה אתמול בבית המשפט, חייבת להגיע מיד לטיפולו של ראש הממשלה. עליו להתערב בנושא ולעשות שלום בארצו. לא יכול להיות שיותר מ?4,000 חיילים שהתגיירו בצה"ל מאז קום המדינה, בהסכמה ובליווי של המדינה והרבנות הראשית, ייפסלו כעת משום שרב אחד רוצה לפסול את מה שרב אחר עושה.

דברי הפרקליטות בדיון עצובים, מקוממים וחסרי אחריות. מה בעצם המדינה אומרת? שגיורי הרב שלמה גורן או הרב גד נבון אינם חוקיים ואינם כשרים? הרב גורן בטח מתהפך בקברו לשמע הדברים.

מעבר לעצב האישי שחשתי לשמע הדברים, נראה שהמדינה נקטה תרגיל התחמקות מלענות על השאלה איך רב אחד פוסל גיורים של אחרים. כיצד זה שקומץ חרדי קיצוני קובע מדיניות של ממשלה ומדינה. הטיעון הזה אסור שיישמע בבג"ץ. נראה כי הטוענת, הפרקליטה הנכבדה, חשבה שהיא תקבל צל"ש אם תצא באמירה מהסוג הזה. מאוד חשוב לי לשמוע מה חושב שר המשפטים בנושא. אני מאוד עצוב בשביל המדינה שלי שזה הפרצוף שהיא מציגה בבג"ץ.

כמי שליווה תהליכי הגיור בצה"ל מתוקף תפקידי כראש אכ"א, אני יכול לומר שהגיורים נעשו בסמכות וברשות, הן של הרבנות הראשית והן של הרבנים הראשיים לישראל. לכל מי שעבר גיור יש תעודת המרה של הרבנים הראשיים. כל טענה אחרת היא מלאת רוע, וזו קלות בלתי נסבלת של קבוצת רבנים שבאים ומכריעים עבור כולנו בשאלות ובנושאים לא להם. הדיון היה על נושא אחר והפכו אותו לבלון שעלול להתפוצץ לנו בפנים. מה להם לרבנים החרדים לבוא ולדון בכך? הרי ידוע כי החרדים לא באים בברית נישואים עם אותם גרים. אני מאוד מקווה שהמדינה לא תבוא כעת בהצעה להקים מסלול עוקף כפי שהציע אחד הרבנים.

אני חושש שאותם חיילים שנתנו מעצמם למען המדינה יחושו כעת מבולבלים ופגועים. זה כמו לבוא ולהגיד להם "המדינה לא צריכה אתכם, אתם כבר לא רצויים כאן ואנחנו מוותרים עליכם". דברים כאלה עלולים להביא לפיצוץ בתוכנו, ועל ראש הממשלה לעשות שלום כאן בבית.


* הכותב, ראש אכ"א בעבר, היה בין העותרים נגד הרבנות הראשית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully