וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת שלום: לא לקיצונים

יהושוע סובול

7.9.2010 / 7:40

שיחות השלום הישירות שנפתחו בשבוע שעבר בוושינגטון חייבות להימשך עד להשגת הסדר קבע והסכמה על סיום הסכסוך. המהלך הנוכחי חייב להצליח. הגורמים הפועלים להכשלתו, הן בקרב הפלשתינים והן בקרב הישראלים, הם האויבים המסוכנים ביותר של שני העמים. המשא ומתן יצא הפעם לדרך ברגל ימין, תרתי משמע - ימין ישראלי פגש בימין פלשתיני והכריז עליו כעל פרטנר ליישוב הסכסוך ולעשיית שלום. הסכמי השלום שהושגו עד כה בין ישראל למדינות ערב הוכיחו בעליל שהשלום נעשה אפשרי כאשר הימין הרציונלי הישראלי והימין הרציונלי הערבי מאמצים ומיישמים רעיונות שפותחו במעבדת החשיבה של השמאל.

אלא שגם קל מאוד להכשיל את שיחות השלום. די בגל של פיגועים קטלניים שהחמאס ייזום, ודי בגל של תגובות אלימות בנוסח תג מחיר, או בחידוש מאסיבי של בנייה בהתנחלויות, כדי לפוצץ את המשא ומתן הנוכחי.

תהליכי שלום שהוכשלו עד כה הוכיחו בעליל שהשלום נעשה בלתי אפשרי כאשר הימין הקנאי?קיצוני הישראלי והימין הקנאי הערבי גוברים על הימין הרציונלי בשני העמים, ובאמצעות מעשי טרור ממקשים ומפוצצים את תהליך ההתפשרות בדרך להסכם הקבע.

הטבח שביצע ברוך גולדשטיין במערת המכפלה, טרור המתאבדים הפלשתינים ורצח רבין - כל אלה הם פעולות של קנאי הימין הקיצוני מקרב שני העמים. כך הצליחו להטביע את הסכם אוסלו בדם, ואחר כך גם חגגו את כישלונו. ועל כך אפשר לומר: הרצחת וגם חגגת.

פיצוץ הסכם אוסלו על ידי אויבי השלום בשני העמים הביא למרחץ דמים שבו איבדו את חייהם אלפי בני אדם, ישראלים ופלשתינים. אבל עכשיו נפתח תהליך חדש בין ישראל לפלשתינים, תהליך שגם זוכה לברכתה של הליגה הערבית, בראשותו של עמרו מוסא (שגם הבטיח הסכמי שלום ונורמליזציה עם רוב מדינות ערב על בסיס גבולות 1967).

השיחות הישירות שהחלו עתה הן לצנינים בעיני הימין הקיצוני האיסלאמיסטי, המיוצג על ידי איראן וגרורותיה, חיזבאללה וחמאס. מדינות וארגונים אלה יעשו הכל כדי לפוצץ אותן.

מצד שני, ולהבדיל כמובן, מאוים המשא ומתן גם על ידי הימין הקיצוני הישראלי. הקיצונים בקרב שני העמים משרתים אלה את אלה במעשים שכל אחד מהם מסוגל לעשות לפיצוץ השיחות הישירות.

איראן וגרורותיה מחכות רק לכך. הם מייחלים לחידוש הבנייה בהתנחלויות. הם מייחלים למלחמה שאליה ידורדר האזור מהר מאוד עם פיצוץ השיחות.

אילו כלי נשק ואמצעי השמדה יופעלו במלחמה הזאת אין לדעת, אבל ברור שהיא תהיה נוראה מכל מה שהאזור הזה ידע. ולהזכירכם את אמרתו של אלברט איינשטיין לגבי מלחמת העולם הבאה - איני יודע באיזה כלי נשק יילחמו במלחמה הבאה, אבל את זו שאחריה יילחמו שרידי העמים במקלות ובאבנים.

אם אחרי המלחמה המיותרת הזאת יואיל ישו להופיע בשנית, כמו שחלק מהנוצרים האוונגליסטים מקווים שיקרה אחרי מלחמת גוג ומגוג, הם לפחות השקיעו את תקוותיהם וכספם במשבצת הנכונה של רולטת החורבן. אבל לשני העמים מגיע עתיד טוב יותר, עתיד שיובל על ידי המתונים המהווים את הרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully