וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב ב"ש: אמרו שאיני שפוי וניסו לקחת רכושי

רמי שני

7.9.2010 / 6:30

תושב באר שבע טוען כי בני משפחתו ניסו להשתלט על רכושו בטענה שהוא לוקה בנפשו וניסו לאשפזו בכפייה. אחיו של האיש: "אנחנו רוצים שיהיה לו רק טוב אך הוא מתחמק מטיפול"

תושב באר שבע, בן 45, טוען כי בני משפחתו השתמשו בשירותים הפסיכיאטרים כדי לנסות להפוך עצמם לאפוטרופוסים שלו ובכך להשתלט על הנכסים שברשותו. לדבריו אחיו ניסו להוכיח שהוא לוקה בנפשו ובדרך זו לקבל חזקה על נכסיו. "אני נאלץ לברוח ולהסתתר כבר 40 יום", אמר השבוע לוואלה! חדשות. "הייתי אצל הפסיכיאטר המחוזי בדרום וראיתי שם את צו האשפוז לבדיקה. בשבוע שעבר פניתי וקיבלתי מכתב מפסיכיאטר במרפאה בתל אביב ועל פי האבחנה שלו אני בסדר גמור". השבוע הגיע האיש לבית חולים פסיכיאטרי כדי לעבור בדיקה ולהוכיח את יציבותו ומשעבר את הבדיקה בהצלחה נמסר לו שלא יאושפז בכפייה.

האיש עובד בקריית הממשלה בבאר שבע והיה מאושפז בעבר כחודש במחלקה סגורה בבית חולים פסיכיאטרי. לדבריו הוא מחזיק בבעלותו מספר נכסים מהם הוא מרוויח דמי שכירות. מדובר בשתי דירות מגורים ובחנות, שאת האחרונה בהן רכש לפני כחודשיים. מאז, לטענתו, מתנכרים לו בני משפחתו. "הם חושבים שאני פועל ללא היגיון", אמר. "לאחרונה האחים הביאו אותי כמה פעמים לפסיכיאטר לבדיקה ובכל הבדיקות נמצאתי שפוי ומאוזן נפשית. קיבלתי כדורים ואני לוקח אותם באופן סדיר. אני חושד שהם ניצלו קשרים שיש להם עם הפסיכיאטר המחוזי והרופא המטפל שלי כדי להוציא את צו האשפוז, כשראו שבדרך אחרת לא הולך להם. אחרי שאחד האחים שלי ביקר אצל הפסיכיאטר שאצלו הייתי בטיפול ומעקב, שונתה חוות הדעת שלו והוא הסכים שצריך להביא אותי לבדיקה", הוסיף. אחיו של האיש דחה את הטענות כי נעשה ניסיון להצר את צעדיו ולהביא לאשפוזו. "אנחנו דואגים לו ואוהבים אותו. אנחנו רוצים שיהיה לו רק טוב", אמר, "אבל הוא מתחמק מהטיפול שניתן לו על ידי הרופא שלו".

פסיכיאטר בתל אביב אליו הלך האיש בשבוע שעבר קבע כי מצבו הרפואי לא מצדיק התערבות כפויה. "במהלך הבדיקה שיתף פעולה, חשיבתו היתה מאורגנת. הוא דיבר בקול רם והיה נרגש אך בשליטה. לא מצאתי בבדיקה סימנים של פסיכוזה. כמו כן לא התרשמתי כי נמצא במצב ריגזוני העלול להביאו לידי מצבים המסכנים אותו או את סביבתו. לפיכך מסקנתי היא שאין מצבו הרפואי מצדיק התערבות כפויה ואני מבקש לשקול מחדש את ההחלטה", כתב הפסיכיאטר.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה, כי מטעמי החיסיון הרפואי וצנעת הפרט משרד הבריאות מנוע מלתת התייחסות למקרה ספציפי ללא אישור המטופל עצמו או מי מטעמו המוסמך על פי חוק. במשטרה סרבו גם כן להתייחס אל הטענה באופן ספציפי ומסרו כי יש צו קבע לסייע לגורמי האכיפה לבצע את פעילותם בהתאם להנחיותיהם ובתוך כך גם לשירותי הבריאות. מתחנת משטרת באר שבע נמסר כי מקרה האיש אינו מוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully