וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "נתניהו מגשים את דרכה של קדימה"

פנחס וולף

6.9.2010 / 20:31

בנאום לרגל השנה החדשה מול פעילי קדימה, אמרה יו"ר האופוזיציה כי רה"מ פועל להגשת דרכה של קדימה במו"מ המדיני. בנוסף, היא הודתה לרמטכ"ל אשכנזי

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: יותם בן דוד)

יו"ר מפלגת קדימה ח"כ ציפי לבני נשאה הערב (חמישי) דברים באירוע הרמת כוסית של המפלגה. האירוע נערך בפתח תקווה, בהשתתפות כאלף פעילים. לבני התייחסה בהרחבה לניהול השיחות הישירות בין ישראל והפלסטינים והצהירה כי "ככל שעובר הזמן מסתבר שהאלטרנטיבה היחידה לחיים כאן היא מה שקדימה הציבה לפני, תוך כדי ואחרי הבחירות".

היא הוסיפה כי "אנו מתחילים לראות את ההתפכחות של מה שנקרא 'גוש הימין', וכי הקואליציה אותה בחר ראש הממשלה מורכבת מראש ממשלה שלא רצה להגיד 'שתי מדינות', משר חוץ שעזב את ממשלת קדימה, לטענתנו, בגלל אנאפוליס, ושר פנים שלא הסכים לשבת בממשלה אם רק יידונו על ירושלים".

יו"ר האופוזיצה הוסיפה כי עם ישראל מעוניין בהסדר. "יש רוב ציבורי ורוב פוליטי להסדר, למרות המחיר הכבד שנצטרך לשלם כדי להגיע להסדר", אמרה. היא ציינה כי הפתיחה המו"מ היא תחילת התהליך בלבד, ומה שייקבע את סופו הן החלטות שיבצע ראש הממשלה, "החלטות קשות, החלטות של ממש, שיש בצידן מחיר אישי ופוליטי".

בנאומה התייחסה לבני גם לחילופי הרמטכ"לים הצפויים בשנה הבאה, והודתה לרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי. "מגיע לו תודה ענקית. אלה המילים שהוא צריך לשמוע היום, ולא שום דבר אחר". היא איחלה הצלחה לרמטכ"ל המחליף האלוף יואב גלנט. לבני הוסיפה כי "האתגרים מחייבים את הפסקת הבחישה בעבר ותקופה קצובה שלא תלויה בפוליטיקאי זה או אחר. תנו לצה"ל לעמוד באתגרים האלה, תנו לצה"ל לנצח".

ח"כ דליה איציק, יו"ר סיעת קדימה בכנסת, נשאה גם היא דברים ואמרה בין השאר, כי מפלגת קדימה תומכת במאמצי ראש הממשלה להגיע להסדר עם הפלסטינים. בדבריה פנתה לנתניהו וביקשה ממנו לא "לחשוב על הקואליציה" אלא לפעול לטובת מדינת ישראל. היא הוסיפה כי איננה אופטימית בנוגע לסיכויי המו"מ לאור הרכב הקואליציה, ובמידה והוא ייכשל, תפעל קדימה להפיל את הממשלה "ולהיות אלטרנטיבה שלטונית מוצלחת יותר".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully