וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 5 שנים: מפוני קטיף עוברים לבתי הקבע

רמי שני

6.9.2010 / 20:14

מפוני גוש קטיף החלו את המעבר לבתי הקבע בשני ישובים בחבל אשכול. משפחה ראשונה כבר עברה, ובמהלך החגים יעברו עוד כ-20 משפחות לכל ישוב. ההערכה: עד פברואר יעברו כל 200 המשפחות מ"ניצן"

מפוני גוש קטיף יכולים לחזור ולהרגיש בבית: היום (שני) החל מעבר 200 משפחות של מפונים לבתי הקבע בישובים שבחבל אשכול. "ההרגשה שלי? פשוט נפלא. כמו שאומרים אצלנו 'מעין העולם הבא', כלומר מרגישים מצוין. ללכת לישון בלילה זה פשוט בזבוז זמן", כך אמר היום לוואלה! חדשות אליהו אוזן, שהיה הראשון לעבור לבית הקבע בישובי 'חלוציות' בחבל אשכול שבמערב הנגב.

הישובים אליהם יעברו המפונים נקראים "נווה" ו"בני נצרים". על פי ההערכה, בתוך פחות מחודש, יאוכלסו כ-20 יחידות דיור חדשות. כמו כן, גורמים בקרב המתיישבים ובחבל אשכול מעריכים כי עד חודש פברואר הקרוב יעברו כל המשפחות לשני הישובים החדשים. חלק מהמשפחות יתגוררו עדיין במבנים יבילים עד לסיום בית הקבע שלהן בתוך שנה.

"משלימים עכשיו כ-50 בתי קבע בכל ישוב", סיפר חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול. ילין הוסיף כי "חברת החשמל פועלת להשלים את החיבורים, אורות הביטחון דולקים, הפעלנו כבר את הגנים ובתי הספר בישובים. בסופו של התהליך, יהיו 100 משפחות בכל ישוב".

"יש לנו פה את כל מה שאנו צריכים"

לפני מספר ימים נפתחה בשני הישובים שנת הלימודים. "בבתי הספר לומדים כ-400 ילדים", אמר אוזן. "יש עדיין מעונות וגני ילדים שנמצאים במבנים ביישובים בהם התגוררנו עד עתה – יבול ויתד. אני מעריך שעד חודש פברואר הכיתות שלהם יושלמו והם יעברו לכאן".

כמו כן, המפונים הספיקו להניח אבן פינה לשלושה בתי כנסת חדשים. אוזן הסביר כי איננו כועס על ההחלטה להרוס את ישובי גוש קטיף: "אמנם הצטערתי על המהלך, אבל הלכתי בשליחות מדינה, שבשלב מסוים החליטה שהיא לא רוצה את השליחות הזאת. האמת היא, שגם עכשיו אנחנו בשליחות, להקים וליישב ישובים בנגב. אני מקווה שתוך שנה יהיו בנויים כבר שלושה בתי כנסת".

אוזן סיכם ואמר כי "יש לנו כאן כל מה שאנחנו צריכים: רובנו חקלאים ויש לנו כאן אפשרות לעסוק בחקלאות, הנוף דומה למה שהיה לנו, הסביבה היא דרומית, כך שאנחנו קרובים למשפחות המוצא שלנו. אני מקווה שגם אלו שבניצן יתחילו לבנות במהרה את הבתים שלהם בישובי הקבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully