וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ירדן ונשיא סוריה דנו בחידוש המו"מ המדיני

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.9.2010 / 18:47

מלך ירדן עבדאללה נועד בדמשק עם נשיא סוריה אסד ועדכן אותו בחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. אסד אמר כי הוא מעוניין בשלום צודק וכי "המשך ההתנחלות מהווה מכשול בפני השלום"

עבדאללה מלך ירדן נועד היום (שני) בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד ודן עמו בחידוש המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה, כי המלך עבדאללה עדכן את אסד בתוצאות הפסגה בוושינגטון שבה הושקו השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים ואמר לו כי הממשל האמריקאי "נחוש לגבש הסכם שלום". עוד הוסיף כי השלום לא יהיה שלום של קבע אם לא יהיה כולל ויכלול את כל מדינות האזור.

אסד אמר למלך ירדן כי ארצו מעוניינת בשלום צודק וכולל וציין כי "המשך מדיניות ההתנחלות והתוקפנות של ישראל מהווה מכשול אמיתי בפני השגת שלום". נשיא סוריה הדגיש את הצורך בהשתתפות נציגים "מכל הפלגים הפלסטינים בכל משא ומתן בין הפלסטינים לישראל". שני האישים הדגישו עוד את הצורך בשיתוף פעולה ותיאום בין מדינותיהם.

בשבוע שעבר נערכה בוושינגטון פסגה בהשתתפות נשיא ארה"ב ברק אובמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן, להשקת המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים. נשיא מצרים חוסני מובארק ועבדאללה מלך ירדן הגיעו אף הם לפסגה ובירכו על חידוש המגעים. סוריה, עם זאת, הביעה התנגדות לחידוש השיחות.

הבוקר אמר ראש ממשלת לבנון סעד חרירי בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי טעה כשמיהר להאשים את דמשק בחיסול אביו, ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי. "איני רוצה לדבר יותר מדי על ועדת החקירה (לעניין חיסול חרירי – נ.י). אני אגיד רק שאין קשר בין דרכה של הוועדה לבין ההאשמות הפוליטיות שהיו נמהרות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully