וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש לשר ישי: "תגיש תצהיר כמו כולם"

גיל סימה ופנחס וולף

6.9.2010 / 13:25

נשיאת בית המשפט העליון דחתה את בקשתו של שר הפנים אלי ישי להציג נתונים בפני השופטים שבחנו עתירה למען לימוד מקצועות הליבה במוסדות התורניים. ישי קם בתגובה מהאולם ואמר כי "רוצים להכתיב לנו מה ללמוד ומה לא"

על המדינה להשיב תוך שלושה חודשים לעתירתו של המרכז לפלורליזם יהודי, שדרש להעמיק את הפיקוח של משרד החינוך באכיפת לימודי הליבה במוסדות החינוך החרדיים, כך קבעו היום (שני) שופטי בית המשפט העליון.

בדיון טעון שהתקיים בבג"ץ טענו נציגי המרכז כי יותר מ-20% מתלמידי כיתות ט'- יב' במגזר החרדי אינם לומדים את מקצועות הליבה. "יש פה תופעה ישראלית ייחודית כשהמדינה מתירה מצב שכזה בעוד שבכל המדינות המערביות קיימת מערכת לימודים עם מקצועות ליבה", הסביר נציג המרכז, ד"ר רענן הר זהב.

לדיון הגיע גם שר הפנים אלי ישי אשר ביקש להציג בפני הרכב השופטים, בראשותה של הנשיאה דורית ביניש, נתונים המוכיחים כי במגזר החרדי ישנה הכשרה לתלמידי הישיבות וכי במהלך תפקידו הקודם כשר העבודה והרווחה הוא גם קידם מגמה זו. "זוהי לא המסגרת המקובלת להציג דברים", אמרה ביניש לישי, "אם אתה מעוניין להוסיף דברים תגיש תצהיר כמקובל". בתגובה קם ישי מהאולם ואמר לכתבים שהיו במקום: "העם היהודי שרד 2000 שנה בעקבות לימודי תורה, רוצים להכתיב לנו מה ללמוד ומה לא".

מקורבי השר ישי מסרו בתגובה, כי "השר מצר על כך שלא ניתנה לו רשות הדיבור. דבריו היו תורמים לשיח בבית המשפט, אך הוא מכבד את החלטת הנשיאה".

"הליבה - תנאי לתקצוב"

כיום נלמדים לימודי הליבה בבתי הספר היסודיים עד כיתה ח' כשמכיתה ט' עד יב', הם לא מיושמים במערכת החינוך החרדית. יחד עם זאת, המוסדות החרדיים מתוקצבים על ידי המדינה בהיקף של 60%. "תוכנית הליבה היא תנאי הכרחי לתקצוב", אומרים העותרים, "יש כאן פגיעה בשלטון החוק ואנחנו צריכים לעמוד כסלע איתן נגד כל אותם המנסים לערער על כך".

בנוגע להחלת מבחני המיצ"ב על תלמידי המגזר החרדי, נראה כי בימים האחרונים חלה התקדמות כשנציגי רשת מעיין החינוך התורני ציינו כי ישנה הסכמה עקרונית בנושא והצדדים אמורים לגבש את עמדותיהם. זו הפעם הראשונה בה מדווח שרשת מעיין החינוך התורני מסכימה לשקול ואף להחיל על תלמידיה מבחנים ארציים אשר בעבר היו מבחינתה מכשול שאין לקבלו.

בחינוך החרדי הסבירו כי רק הידברות עימם עשויה לפתור את הבעיה. "אי אפשר לבוא ולכפות עלינו", אמרו, " זוהי דרך שתוביל להתקפלות והסתגרות. יש לעשות זאת בדרך מתוחכמת ולא להביא אותנו להתנגשות עם המדינה".

במקביל נדונה גם עתירתו של שר החינוך לשעבר, אמנון רובינשטיין, המבקש לבטל את החוק המעניק תקצוב למוסדות החינוך התורניים אשר אינם מלמדים את מקצועות הליבה. במסגרת זו קבעה השופטת ביניש כי החלטת בג"ץ תינתן בשלב מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully