וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה בקמפיין: העסיקו ערבים במשרדי הממשלה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.9.2010 / 13:15

שיעורם של המועסקים מקרב אוכלוסיית המיעוטים בשירות הציבורי עומד על 7% בלבד. בעקבות כך יזמה הממשלה תוכנית שמטרתה להגדיל את ייצוג הערבים בשירות המדינה

ועדת השרים לענייני מיעוטים בראשות השר אבישי ברוורמן אישרה הבוקר (שני) תכנית לשיווק והסברה שמטרתה הסרת החסמים והעלאת המודעות להגדלת הייצוג של אוכלוסיית המיעוטים בשירות המדינה. עיקר משאבי התכנית, שעלותה הכוללת - 2.44 מיליון שקלים, יושקעו בקמפיין אגרסיבי בקרב משרדי הממשלה, שישים דגש על חשיבות הגיוון בסביבות העבודה.

בין השאר תוגדל באופן משמעותי כמות הפרסומים של המכרזים הממשלתיים בכלי התקשורת הערבים ותוקם רשת חברתית שתעדכן בזמן אמת על משרות פנויות. בנוסף תגדיל נציבות שירות המדינה את נגישותה כלפי אוכלוסיית המיעוטים תוך כדי שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות. נכון להיום עומד שיעורם של המועסקים מקרב אוכלוסיית המיעוטים בשירות הציבורי על 7% בלבד.

התכנית תמומן על ידי המשרד לענייני מיעוטים והרשות לפיתוח כלכלי לאוכלוסיית המיעוטים שבמשרד ראש הממשלה והיא תפעל בשיתוף נציבות שירות המדינה. לאחר אישורה הציג השר מיכאל איתן דרכים לייעול השירות הממשלתי כלפי אוכלוסיית המיעוטים.

בתגובה לאישור התכנית אמר השר ברוורמן כי "ממשלות העבר חטאו במשך שנים כלפי אוכלוסיית המיעוטים ונתוני ההעסקה בשירות הציבורי מבטאים זאת היטב. החלטת הממשלה להבטחת הייצוג ההולם מציבה עבורנו אתגר גדול המחייב השקעת משאבים ופתיחות מצד המשרדים והאוכלוסייה גם יחד ולשם כך נועדה התכנית. ככל שנתקדם בביצוע תכנית זו אנו נהיה עדים לעלייה ניכרת בשיעור המיעוטים המועסקים בשירות הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully