וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס משיב לליברמן: "המשא ומתן ריאליסטי"

פנחס וולף

6.9.2010 / 13:05

הפסימיות שהביע שר החוץ בנוגע לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, גררה גם התייחסות של נשיא המדינה. בטקס עם דיפלומטים זרים לכבוד השנה החדשה, התייחס פרס לדעות השונות בישראל וציין כי מדובר ב"דואט בין הפסימי ביותר לאופטימי ביותר בדיפלומטיה הישראלית"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

נשיא המדינה שמעון פרס השיב היום (שני) לדבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן, שהביע פסימיות לגבי המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. פרס נשא דברים בפני דיפלומטים זרים בישראל בטקס לקראת ראש השנה, מיד לאחר שליברמן סיים את דבריו ואמר כי "יש לנו משהו מיוחד עבורכם. דואט בין הפסימי ביותר לאופטימי ביותר בדיפלומטיה הישראלית. ליברמן עמד על שלו ואני עומד על שלי. אני מאמין שהשיחות היסטוריות".

"בכל מקום שואלים אותי אם זה רציני או פוטו-אופ ואני אומר שזה רציני", המשיך פרס. "הבחנתי שלפעמים מנהיגים לא מחליטים לבד על המציאות, לעיתים המציאות יוצרת החלטה עבור המנהיגים. הגיע הזמן להגיד כן. הסיבות לכך הן עירבוב של סיבות חיוביות ודאגות אמיתיות גם יחד. אם תגיד לא – אז מה האלטרנטיבה?".

פרס פירט כי "הסיבות החיוביות הן שגם אנחנו וגם הפלסטינים עברנו תהליך של התבגרות. מה שקרה לפני שבוע משמעותי, ריאליסטי ונחוץ. לא ניתן להתעלם או לדחות. צריך לבנות מערכת יחסים. העולם היום הוא עולם שונה, הוא הולך בכיוון אחד, ואינך יכול להפנות את הגב ולהגיד 'אני הולך בכיוון אחר'".

קודם לכן, דיבר בפני הדיפלומטים גם שר החוץ ליברמן. השר חזר על עיקרי הדברים שאמר אתמול והבהיר כי "צריכים לעצור את האשליות ולהיות ריאליסטיים. אני מצפה מהמו"מ ומהפלסטינים להשיג מטרות ריאליסטיות. ללמוד לקחים מהניסיון שלנו בעזה, שעזבנו 21 ישובים וחמאס השתלט והרס הכל. אני לא מקבל תנאים מוקדמים, כולל המשך הקפאה. עלינו להשיג מטרות ריאליות, כמו הסדר ביניים ארוך טווח על ביטחון וכלכלה".

ברוורמן לנתניהו: פטר את ליברמן

השר אבישי ברוורמן (העבודה) דרש הבוקר מראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את ליברמן על רקע הפסימיות שהביע בכל הקשור להתקדמות המשא ומתן עם הפלסטינים. בפנייתו לראש הממשלה בהודעה שפירסם, כתב השר ברוורמן כי "בימים בהם ראש הממשלה מתקדם בשיחות השלום, לא ייתכן ששר החוץ, אשר אמון על הצגת מדיניות הממשלה בזירה הבינלאומית, אינו מאמין בה ואף מתבטא נגדה באופן בוטה ומזלזל חדשות לבקרים. הדבר פוגע אנושות בתפקוד הממשלה. כיצד היה נוהג ראש הממשלה כלפי שר האוצר אילו היה מתבטא באופן דומה נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה?"

גם יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, הגיב לדבריו של שר החוץ ואמר כי "לו ניחן ליברמן ביושר אישי וציבורי, הרי שלהצהרותיו הייתה צריכה להתלוות התפטרות מן הממשלה. רק בישראל יכול שר החוץ להתייחס בבוז עמוס לתהליך מדיני שמובילה הממשלה ולהוסיף ולהיות שותף בכיר בה. תאוות הכוח והשררה חזקה מכל. סיעתי תדרוש כינוס מיוחד של מליאת הכנסת כדי לדון בתעשיית המדנים והנזקים המדיניים שמחולל שר החוץ ומחובתו של ראש הממשלה לפטרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully