וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוני בלייר בלחץ: ביטל אירוע בלונדון

טליה שחר

6.9.2010 / 17:08

אחרי שזכה למטח של ביצים ונעליים בדבלין, ביטל ראש ממשלת בריטניה לשעבר את השקת האוטוביוגרפיה שלו בלונדון, כדי למנוע "הטרדה לציבור ועלויות גבוהות למשטרה"

טוני בלייר ביטל אירוע חתימה על האוטוביוגרפיה החדשה שלו, שצפוי להיערך השבוע בלונדון, זאת לאחר שזכה למטח של ביצים ונעליים באירוע דומה בדבלין בשבוע שעבר.

גורמים המתנגדים למלחמה, וחברים במפלגת הימין הקיצוני BNP, מתכוונים להפגין ביום רביעי באירוע השקת ספרו החדש של ראש ממשלת בריטניה לשעבר בחנות ספרים בכיכר פיקדילי בלונדון. בתגובה הודיע בלייר כי החליט לבטל את האירוע.

במהלך ראיונות בערוצי טלוויזיה בבריטניה, אמר היום בלייר - שכיהן כראש ממשלת בריטניה בין 1997 ל-2007 - כי האירוע עלול להיות מטרד לציבור ולעלות יותר מדי כסף, וכי יש למשטרה דברים חשובים יותר לעשות. "זה לא שאנחנו צריכים את זה", אמר בלייר. עם זאת, הוא הוסיף, לא כדאי לאנשים לנסות למנוע ממנו לערוך אירועים.

יהיה קשה לחזור לפוליטיקה

בסוף השבוע נעצרו ארבעה בני אדם בדבלין, בירת אירלנד, לאחר שביצים, בקבוקים ונעליים הושלכו לעבר בלייר במהלך הפגנה נגד המלחמה בעירק שהתקיימה מול חנות הספרים בו חתם בלייר על ספרו החדש. בספרו כותב בלייר, כיום שליח הקוורטט למזרח התיכון, כי הוא לא היה יכול לתאר את מה שכינה "חלום הבלהות" שהתפתח בעירק.

במהלך הראיונות אמר בלייר כי ספרו נמכר היטב. "זה עצוב", הוא אמר, "אם אנשים רוצים לקבל חתימה על ספרם, אנשים צריכים להפגין, אבל לא לנסות למנוע מהם באופן פיזי".

ראש הממשלה לשעבר אף הודה כי יהיה לו "קשה מאוד" לחזור לחיים הפוליטיים בבריטניה, אך הוא היה שמח מאוד להיות מעורב בצורה כלשהי. "אני אוהב את הארץ הזאת ואני רוצה לראות אותה מצליחה", הוסיף בלייר.

עדכון ראשון: 14:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully