וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איברי פעוט פלסטיני הצילו חיי שלושה ישראלים

אריאל נוי

6.9.2010 / 12:15

איבריו של עבד אל-חי סלחות בן ה-3 וחצי ממזרח ירושלים הצילו את חייהם של שני ילדים וגבר. הוריו של הפעוט, שהחליטו לתרום את איבריו לאחר שנהרג בתאונה בביתם: "שמחים שהצלחנו להציל נפש נוספת"

איבריו של עבד אל-חי סלחות בן ה-3 וחצי ממזרח ירושלים הצילו את חייהם של שני ילדים וגבר. סלחות, שיחק לפני כשבוע בחצר הבית שלו עם חבריו. מסיבה שאינה ברורה הוא מעד ונפל על ראשו. הוא הובהל במצב אנוש לבית חולים הדסה עין כרם, שם נקבע מותו.

הוריו של הפעוט, מוסא וסחר סלחות, החליטו לתרום את איבריהם של בנם. מוסא סיפר לוואלה! חדשות כי "הילד שיחק בחצר הבית ונפל על הראש ולא הצלחנו להציל אותו מזה. החלטנו לתרום את האיברים שלו. הבנו שאנחנו יכולים להציל ילדים ומבוגרים. רצינו להציל נפשות אחרות לאחר האסון שקרה לנו".

"זה לא משנה יהודי או ערבי"

בעת שהחליטו הוריו של עבד אל-חי על תרומת איבריו, שכב בבית החולים שניידר בפתח תקווה ילד בן 7 במצב אנוש, שסבל ממחלת כבד. תרומת הכבד של עבד אל-חי הצילה את חייו. את הכליה של עבד אל-חי קיבלה ילדה יהודייה בת 8, שהמתינה לתרומה שנה בדיאליזה. כליה נוספת הושתלה בגבר בן 55 שהמתין בדיאליזה קרוב ל-5 שנים.

ההשתלה למבוגר בוצעה מכיוון שלא נמצאה התאמה עם ילדים אחרים ברשימת הממתינים להשתלת כליה. בשל פערי הגודל בין מבוגר לילד - השתלת הכליה מהפעוט בוצעה אצל מבוגר שנמצא מתאים גם במידות הגוף – מידות קטנות יחסית.

דבורה שרר מהמרכז הלאומי להשתלות מסרה לוואלה! חדשות כי "היום אנחנו מקווים כי הסמיכות בין התרומה לבין מפגשי השלום תעודד תרומות איברים נוספות בין המגזרים וינצלו חייהם של חולים רבים. אני מקווה שתהיה שנה מוצלחת עם הרבה נתינה עם משפחות שמוכנות לתרום איברים וחתימות על כרטיס אדי. וכמות הממתינים תלך ותפחת ותגיע לאפס".

"נשארו לי שתי בנות ושני בנים. אנחנו שמחים שהצלחנו להציל נפש נוספת. לנו זה לא היה משנה יהודי או ערבי העיקר שהצלחנו להציל נפש בזכות הבן שלי", סיפר מוסא בהתרגשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully