וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאמת הנסיעות של אולמרט פרצה בבכי בביהמ"ש

6.9.2010 / 11:41

עם חידוש משפטו של ראש הממשלה לשעבר, נדחתה בקשת מתאמת נסיעותיו שלא להעיד. בפתח עדותה, פרצה רייצ'ל ריזבי-רז בבכי ואילו אולמרט בחר לברך את רה"מ על חידוש המו"מ

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"אני מצטערת שעליתי לארץ", כך אמרה היום (שני) מתאמת הנסיעות של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, רייצ'ל ריזבי-רז, לאחר שבית המשפט דחה את בקשתה שלא להעיד היום במשפטו. רז טענה כי עדותה תפגע במשפטה, שטרם החל, אולם השופטים קבעו שלא מדובר בנסיבות חריגות. בפתח עדותה בפני בית המשפט המחוזי בירושלים, פרצה רז בבכי.

פרקליטה של רז, עו"ד אשר אוחיון, טען בדיון כי אם היא תאלץ להעיד היום, עוד בטרם החל משפטה, הדבר ייפגע בזכותה למשפט הוגן, שכן גרסתה המלאה תחשף בפני התביעה. ההגנה לא התנגדה, אולם הפרקליטות טענה שעדותה תסייע לניהול המשפט.

רז, שעלתה לישראל מאוסטרליה ב-2001, התחילה לעבוד עם אולמרט באותה שנה, כשעוד היה ראש עיריית ירושלים. היא סיפרה שבמשרד ראש הממשלה יש מחלקה שלמה שאחראית לענייני נסיעותיו, ולכן הקשר שלה לנושא היה מוגבל והתמקד בייעוץ בנושא התפוצות בנסיעות.

התובע, עו"ד אורי קורב, הציגו בפניה מסמך שכותרתו "יומן נסיעות", שבו כתבה טבלה שכללה את תאריכי טיסותיו של אולמרט, היעד מרכזי של כל טיסה, מספר ההזמנה ב"ראשונטורס", מספר חשבונית, סוג הטיסה, למי נמסרה החשבונית והמחיר ששולם עבור הטיסה. "היה מספר אדיר של נסיעות", סיפרה. "עבדתי על 5-6 נסיעות בו זמנית. כדי לעקוב אחריהם יצרתי טבלה".

רז נשאלה לגבי שתי עמודות בטבלה, שבהן מופיעים סכומים שונים. סך הכל חשבוניות לאותה נסיעה, וליד זה סכום אחר, שמציין את ההבדל בין עלות הנסיעה הכוללת לבין הסכום הכולל ששולם עליה. כך לדוגמא, באחד המקרים הוצאו חשבוניות על סך כ-42 אלף שקל עבור טיסה לאטלנטה, כאשר העלות הכוללת היתה כ-34 אלף שקל.

כאשר נשאלה על ההפרשים, הסבירה רז כי מדובר בסיכום כל נסיעה. "האם היינו חייבים כסף או לא", אמרה. "לא הסתכלנו על כל נסיעה בנפרד. בחנו זאת לאורך שנה שלמה". לשאלת השופטים השיבה: "אם כתוב פלוס, זה אומר שהנסיעה שולמה במלואה ונותר כסף, אם כתוב מינוס סימן שהנסיעה לא כוסתה במלואה". כלומר, שמשרדו של אולמרט היה חייב כסף לסוכנות הנסיעות.

לטענת הפרקליטות, כספים העודפים בנסיעות שימשו למימון טיסות פרטיות של אולמרט ובני משפחתו. בטבלה ישנן טיסות של ילדיו של אולמרט, שאחת שולמה בנקודות, וכן טיסה הרשומה כ"פרטי". כאשר נשאלה מה הכוונה ב"פרטי", ענתה רז: "שאלה טובה. אני לא יכולה כיום לדעת. כנראה שלא היה אירוע גדול של ארגון מסוים".

רז נחקרה במשטרה 10 פעמים, תחילה בפרשת טלנסקי, ורק לאחר מכן בפרשת ראשונטורס, לאחר שנחשפה. בחקירותיה האחרונות נחקרה באזהרה., ולאחר שהתייעצה עם עו"ד שמרה על זכות השתיקה.

"ההפרשים שימשו לטיסות פרטיות"

לפני הדיון בחר אולמרט שלא להתייחס למשפט עצמו, אלא לחידוש התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים: "אנחנו נמצאים על סיפה של שנה חדשה, שנה חדשה לעם ישראל ולמדינת ישראל. זאת שנה שמצביעה על שינויים שצריכים לעורר תקווה גדולה בלב כולנו. הדבר החשוב ביותר הוא שמתחיל משא ומתן לשלום פעם נוספת בינינו לבין הפלסטינים. אני מאמין במשא ומתן, אני מאמין בשלום ואני מאמין בסיכוי להגיע להישגים משמעותיים שיובילו אותנו להסכם שלום".

"אני רוצה לברך את הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו שהחליטה על המהלך", הבהיר אולמרט והוסיף כי "אני מייחל כמו כל מדינת ישראל שבמהלך השנה הזו נזכה לשמוע בשורות טובות וחשובות שיובילו אותנו להגשמת השאיפה הזו, שהיא שאיפה של כל אחד כאן במדינת ישראל, ותביא בשורה גדולה גם לנו, גם לשכנים הפלסטינים שלנו, לאזור כולו, אולי גם לעולם כולו. אני מאחל לכולנו, לכם ולכל בית ישראל שנה טובה".

כתב האישום נגד אולמרט, ונגד מי שהייתה מנהלת לשכתו, שולה זקן, בפרשות "ראשונטורס", "מעטפות הכסף", מבקר המדינה והאזנות הסתר, הוגש לפני כשנה. בכתב האישום תואר כי "אולמרט ניצל לרעה את מעמדו ורום תפקידו לשם ייצור שיטתי ומתמשך של הכנסה אסורה לעצמו בסכומים נכבדים", נכתב בכתב האישום. עם זאת, הפרקליטות החליטה שלא לכלול את סעיף השוחד בכתב האישום, ביגוד להמלצת המשטרה, בטענה כי אין די ראיות לכך.

אולמרט וזקן נאשמים בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. אולמרט נאשם גם בהעלמות מס. זקן נאשמת גם בכך שנהגה להאזין באורח שיטתי, בעצמה ובאמצעות פקידות בלשכתה הנתונות למרותה, לשיחות רבות שניהל אולמרט, ללא ידיעתו. על פי המתואר בכתב האישום, היא נהגה לעבור על רשימת השיחות הצפויות של אולמרט ולסמן לפקידות הלשכה לאיזה שיחות להאזין. הפקידות רשמו את תמצית השיחות והעבירו את הרשומות לידי זקן. היא עצמה נהגה להאזין לחלק מהשיחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully