וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן לראש הממשלה נתניהו: פטר את ליברמן

6.9.2010 / 9:54

הפסימיות שהביע שר החוץ בנוגע לחידוש המו"מ עם הפלסטינים, עוררה את זעמו של השר לענייני מיעוטים. ברוורמן דורש מנתניהו לפטר את ליברמן. "לא ייתכן ששר החוץ מתבטא נגד מדיניות הממשלה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

השר אבישי ברוורמן (העבודה) דרש הבוקר (שני) מראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר החוץ אביגדור ליברמן. דרישתו של ברוורמן באה על רקע הפסימיות שהביע אמש יו"ר ישראל ביתנו, בכל הקשור להתקדמות המשא ומתן עם הפלסטינים. במהלך טקס הרמת כוסית של מפלגתו, אמר ליברמן כי "חתימה על הסכם שלום כולל זהו יעד שאיננו בר השגה, לא בשנה הבאה ולא בדור הבא".

בפנייתו לראש הממשלה בהודעה שפירסם, כתב השר ברוורמן כי "בימים בהם ראש הממשלה מתקדם בשיחות השלום, לא ייתכן ששר החוץ, אשר אמון על הצגת מדיניות הממשלה בזירה הבינלאומית, אינו מאמין בה ואף מתבטא נגדה באופן בוטה ומזלזל חדשות לבקרים. הדבר פוגע אנושות בתפקוד הממשלה. כיצד היה נוהג ראש הממשלה כלפי שר האוצר אילו היה מתבטא באופן דומה נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה?"

עוד ציין השר ברוורמן בפנייתו לראש הממשלה כי "אם כוונותיו של ראש הממשלה הן להתקדם בתהליך השלום, עליו לדרוש מהשרים מחויבות וגיבוי. היום, יותר מתמיד, ליברמן אינו ראוי לכהן כשר החוץ של ישראל ועל ראש הממשלה להזיזו מהתפקיד. אני קורא ליו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק וליתר שרי המפלגה להצטרף אליי בקריאה זו".

בהתייחסו להשקת המשא ומתן הישיר עם הפלסטינים בוושינגטון, אמר ליברמן כי "לא בשורות היסטוריות ולא ויתורים. אבו מאזן לא יחתום על הסכם שלום. מקסימום הוא יאיים בהתפטרות".

ליברמן הבהיר עוד כי "עלינו להיות ריאליסטיים, הפתרון היחיד האמיתי הוא פתרון ביניים ארוך טווח. אני לא מכיר פתרון אחר. אנחנו נעמוד על כך שלא יהיו ויתורים חד צדדים ושלא תימשך ההקפאה, ושמשא ומתן רציני יהיה אחראי, יתבסס על הדדיות ולא רק על מחוות ישראליות. עלינו להפסיק עם האשליות. צריך לחתור להסכם מעשי. מה שאפשרי – אפשרי, מה שלא אפשרי – לא אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully