וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגאל עמיר: "אין לי אינטרס לרצוח שוב"

איילה חננאל

6.9.2010 / 10:12

רוצחו של ראש הממשלה רבין מבקש מבית המשפט המחוזי בפ"ת לצאת מהבידוד בו הוא מוחזק מאז שנת 95'. פרקליטו: "המשך החזקתו בבידוד הוא כתם לחברה כולה"

יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, ביקש הבוקר (שני) מבית המשפט המחוזי בפתח תקווה לצאת מהבידוד בו הוא מוחזק. בפרקליטות מתנגדים בתוקף לבקשה ואמרו בדיון כי "חוות הדעת של השב"כ מחודש ספטמבר האחרון שוללת את האפשרות הזאת מטעמים שונים שלא ניתן לפרטם". החלטת בית המשפט בנושא תינתן בחודש הבא.

עמיר טען כי "אין שום משנה פוליטית לעשות שום דבר. מה שעשיתי זה דבר חד פעמי. אני כבר 4 שנים בהפרדה רגילה ולא כמו שהייתי בבידוד ויש לי שיחות עם אסירים אחרים ומעולם לא הביאו שום מידע שאני מסית. השב"ס יש לו אינטרס נגדי כמו שעשה נגד פרלמן ואח', אני מבקש מבית המשפט לתת לי הזדמנות להוכיח שאני לא מסית אף אחד. יש אסירי שהם ברי הסתה כמו ברגותי שהוא נמצא באגף רגיל, ראאד סאלח, שהם באמת יש להם השפעה על אסירים אחרים ואותם לא שמים בבידוד, אפילו ואנונו היה רק 11 שנים בהפרדה, אין שום סיבה במיוחד שהם עשו עלי חוק מיוחד שאי אפשר לקצוב את עונשי".

פרקליטו של עמיר, עורך הדין אבי מוסקוביץ', טען כי "הוא מוחזק בבידוד מאז מעצרו, ומעת לעת הפרדתו הוארכה תחת נימוקים שונים, שהינם בלתי רלבנטיים וממוחזרים. החזקתו בבידוד מהוה צעד ענישה קשה מעבר לעונש שהושת עליו והמשך החזקתו בהפרדה מנוגדת להיגיון בריא והשכל הישר". עוד טען פרקליטו כי עמיר הוא האסיר היחידי בכל השב"ס שכלוא בבידוד "תקופה כל כך ממושכת".

מנגד טוענת המדינה כי שמירתו בבידוד דרושה למען בטחונו האישי של עמיר, שמירת בטחון המדינה ומניעת מעשי אלימות. "אלה משפטים ריקים מתוכן, שלא נמצאה להם כל תשתית ראייתית, ובתנאי מעצרו הוא איננו יכול להפיץ את משנתו, שלא ברור כיום מהי. בשב"ס לא יודעים כיום מה הוא חושב על דברים שונים ולא שאלו אותו. היחידים ששוחחו איתו הם בני משפחת", טען מנגד פרקליטו של עמיר. עם זאת, כאשר נשאל הפרקליט האם עמיר אמר משהו המעיד כי שינה את עמדותיו, ענה הפרקליט כי עמיר "מדבר עם משפחתו רק על ענייני יום-יום" והוסיף "גם אסירים שהם פעילי חמאס זוכים לתנאים טובים ממנו".

פרקליטו של עמיר אף טען כי באגף ההפרדה בכלא רימונים בו ריצה עמיר חלק מתקופת מאסרו, "הוא ישב עם ערבים ויהודים כאחד, ואף שימש גורם מפשר באגף. המשך החזקתו בבידוד הוא כתם לחברה כולה ומעשה שנעשה במשטרים האפלים ביותר". הפרקליט ביקש כי תיבחן האפשרות לשלב את עמיר באגפים בהם לא נשקפת לו סכנה.התביעה ענתה כי בעבר נבחנה האפשרות לשים את עמיר בהפרדה זוגית וכי הדבר לא ניתן לביצוע. בנוסף ביקש עמיר שיתאפשר לאחיו עמיתי לבקר אותו, אפשרות ששב"ס פסל עד חודש אוגוסט 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully