וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הרשיע תושב בית ג'אן ברצח בתו

קובי מנדל

6.9.2010 / 9:44

ביהמ"ש המחוזי בחיפה הרשיע את עיסאם ניג'ם מהכפר בית ג'אן שבגליל ברצח בתו ליאל בשבע יריות אקדח בראשה ובחזה, על רקע חילול כבוד המשפחה. השופטים: "בתפישת עולמו המעוותת של הנאשם, הייתה אהבתה של בתו לחטא"

ביהמ"ש המחוזי בחיפה הרשיע הבוקר (שני) בעבירה של רצח בכוונה תחילה את עיסאם ניג'ם, בן 47 מהכפר בית ג'אן שבגליל, ששימש כסוהר בשב"ס. ניג'ם הורשע ברצח בתו ליאל בשבע יריות אקדח בראשה ובבית החזה, על רק מה שמכונה "כבוד המשפחה". הוא הסיע את גופתה לתחנת המשטרה בכרמיאל והסגיר את עצמו.

המקרה אירע בסוף חודש מאי אשתקד, כשניג'ם הגיע ברכבו לחניון תחנת המשטרה בכרמיאל. הוא ירד מרכבו, זרק אקדח לידי שוטר ששהה במקום ואמר לו: "יריתי בבת שלי והיא מתה והיא נמצאת איתי ברכב" . לשאלת השוטר, הוביל אותו ניג'ם למושב הקדמי של רכבו, שם נמצאה גופת הבת שכובה, כשראשה פונה לרצפת הרכב וסימנים רבים של דם נמצאו על המושב ועל דלת הרכב .

בחקירתו, הודה ניג'ם כי ירה בבת על רקע מה שמכונה "כבוד" המשפחה. לדבריו, בתו "יצאה" עם בחור שביקש להינשא לה, והוא סירב לכך, בשל עברו הפלילי. במהלך נסיעתם פרץ ויכוח בינו לבין המנוחה, "על העניין של הבחור", כלשונו. אז, לדבריו: "אני במצב הזה איבדתי את העשתונות ולא הרגשתי עד שזה קרה ויריתי אפילו ירייה או שתיים לא יודע כמה".

השופט יוסף אלרון אשר כתב את הכרעת הדין קבע כי כוונת הנאשם להמית את המנוחה מוכחת מהעובדה המוסכמת, כי ירה בראשה 4 פעמים ובחזה 3 פעמים. כתוצאה מהירי, שבוצע מטווח אפס או כמעט אפס, רוסקה גולגולת המנוחה לחתיכות, ודם רב ורקמות גוף המנוחה התפזרו ברכבו של ניג'ם.

השופט אלרון ציין כי "לכאורה, עצם הטענה בדבר 'אינטרס' של אב לרצוח את בתו, בשר מבשרו, מנוגדת לכל הגיון ושכל ישר. אולם, תפיסה מסולפת ומעוותת של 'כבוד' עשויה להפוך את המוסר האנושי על ראשו, ולהפוך למרבה הצער, לעיתים, אהבה לשפיכות דמים. כל חטאה של המנוחה, ליאל, היה רצונה להינשא לבחיר ליבה. אולם, בתפישת עולמו המעוותת של הנאשם, הייתה אהבתה לחטא, ובחירת ליבה לצנינים בעיניו".

בעדותו בפני ביהמ"ש, לא התבייש ניג'ם בהשקפת עולמו, והסביר את המעשה: "אין לי הסבר חוץ מאשר בגידה בכל הערכים, יש לה שתי אחיות מאורסות, לא אחת ( והצביע לעבר בנותיו). זה נוהג, זה לא רק הערכים של הדרוזים עצמם, זה אצל המוסלמים, היהודים, הנוצרים, אין שום עדה שתסכים לדבר כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully