וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרירי: "מיהרנו להאשים את סוריה ברצח אבי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.9.2010 / 8:37

ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, שיבח את הקשרים בין לבנון לסוריה והבהיר כי מדובר ביחסים "היסטוריים". לדבריו, "הביטחון של סוריה נובע מהביטחון של לבנון ולהפך"

חרירי מתקרב לסוריה: בראיון שהעניק (שני) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון אמר ראש ממשלת לבנון סעד חרירי כי טעה כשמיהר להאשים את דמשק בחיסול אביו, ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי. "איני רוצה לדבר יותר מדי על ועדת החקירה (לעניין חיסול חרירי – נ.י). אני אגיד רק שאין קשר בין דרכה של הוועדה לבין ההאשמות הפוליטיות שהיו נמהרות", אמר.

ראש ממשלת לבנון הודה כי ארצו ביצעה טעויות ביחס לסוריה ובכוונתו לתקן את הטעויות הללו: "במקום מסוים ביצענו טעויות. בשלב כלשהו אף האשמנו את סוריה בחיסול הנשיא השהיד (רפיק חרירי – נ.י). זו הייתה האשמה פוליטית אולם הפסקנו להאשים את סוריה. יש ועדת חקירה שממלאת את תפקידה".

חרירי שיבח עוד את הקשרים בין ארצו לבין סוריה ואמר כי פתח דף חדש ביחסים אלו. "היחסים בינינו הם יחסים היסטוריים. אנחנו אחים. כפי שאתם יודעים, פתחתי דף חדש ביחסים עם סוריה לאחר שהקמתי את הממשלה ואנחנו רוצים להמשיך ביחסים ההיסטוריים והטובים הללו. אנחנו רוצים שהם יהיו מבוססים על כנות ושקיפות. היעדר יציבות בלבנון הוא גם היעדר יציבות בסוריה וההפך. הביטחון של סוריה נובע מהביטחון של לבנון ולהפך".

בהתייחסו לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים אמר חרירי כי הוא רואה בכך דבר חיובי אך הבהיר כי העובדה שלא הופעל על ישראל לחץ להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67', להשיב את הפליטים ולהכיר בירושלים כבירת פלסטין "גרמה הרבה בעיות". לדבריו, "ישראל היום נמצאת תחת לחץ כבד מצד ארה"ב ואירופה. אנחנו תומכים ביוזמת השלום הערבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully