וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט סירב לרה"מ: לא נעשה את החג בצפון

אריאל נוי

6.9.2010 / 11:30

ראש הממשלה ורעייתו אירחו במעונם את הוריו של החייל החטוף גלעד שליט. בפגישה ביקש נתניהו מבני הזוג לחזור לביתם בגליל ולחגוג שם את ראש השנה. נעם שליט: "לא יכולים להרשות לעצמנו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה נפגשו הבוקר (שני) במעונם שבירושלים עם נעם ואביבה שליט, הוריו של החייל החטוף גלעד. בפגישה מסר נתניהו עידכון לגבי המו"מ לשחרור גלעד.

מקורבי נתניהו שנכחו בפגישה מסרו לוואלה! חדשות כי "הזוג נתניהו הפציר במשפחת שליט לחזור לגליל לחג המתקרב". הם פנו לזוג שליט ואמרו כי "הבנו שגם בראש השנה אינכם רוצים לעזוב את המאהל. כדי להקל עליכם אנחנו מבקשים שתעשו לביתכם את החג במטרה לאגור כוחות, ולאחר מכן תשובו לכאן. אנחנו מקווים שפגישתנו הבאה תהיה בגליל יחד עם גלעד". לאחר הפגישה אמר שליט כי "אנחנו לא יכולים להרשות זאת לעצמנו".

הזוג נתניהו הוסיף כי נעשים מאמצים לחדש את המשא ומתן לשחרורו של שליט. בתום הפגישה אמר נעם שליט במאהל המחאה שהוקם מול מעון ראש הממשלה כי "אני ורעייתי עודכנו במאמצים להשבתו של גלעד, אולם בשמונת החודשים האחרונים היו רק גישושים ודיבורים, ושום דבר של ממש מלבד הסרת הסגר על עזה".

שליט אמר עוד כי "לא מתנהל מו"מ עם חמאס, אין פעילות עם המתווך הגרמני, רוב קלפי המיקוח שוחררו ולא התקבל אות חיים מגלעד מאז פרסום הקלטת". בפגישה השתתף גם הממונה על המשא ומתן, חגי הדס.

פרס: "גאה בזוג שליט"

בשבוע שעבר, הזמין נשיא המדינה, שמעון פרס, ללשכתו את נעם ואביבה שליט, ושוחח עם השניים על המשך המאבק המדיני והמאבק הציבורי להשבתו של בנם מהשבי. פרס אמר עוד כי "אני גאה על הדרך האצילית בה אתם נאבקים להחזיר את בנכם גלעד ואני גאה בציבור הישראלי על התגייסותו המלאה לצדכם אבל יש לי בקשה אחת: אל תתישו את עצמכם, המאבק על החזרת בנכם עוד לא הסתיים ואתם חייבים לאגור כוחות כדי שנמשיך יחד להיאבק בכל הכוח עד לשובו של בנכם שהוא גם הבן של כולנו הביתה".

לפני כשבוע, ציינו אלפי בני אדם את יום הולדתו ה-24 והחמישי בשבי חמאס של שליט בטקס במאהל המחאה מול משכן ראש הממשלה בירושלים. אמו של שליט, אביבה, ביקשה בטקס סליחה מבנה על כך שלא הצליחה להחזיר אותו הביתה. "גם השנה לא קניתי מתנה, לא אפיתי עוגה, ולא תוכל לכבות את הנרות ולהביע משאלה", אמרה אביבה בכאב ופנתה לבנה: "גלעדי האם אתה שומע, האם אתה יודע שמדינה שלמה מגויסת בשבילך?".

היא גם פנתה לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו בקריאה שזו תסייע לשחרר את בנה: "עלית לכותרות לגבי ילדי העובדים הזרים, אבל הרשי לי להזכיר לך ילד שיותר מארבע שנים קבור בעזה את זעקתו את שומעת? את כאבו את שומעת? צעקתו מגיעה עד לסף דלתך. אל תנעלי אותה". אביבה פנתה לראש הממשלה ואמרה: "אדוני ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, הפגן מנהיגות חזקה, קבל החלטה אמיצה טרם צאתך לשיחות השלום בוושינגטון. שחרר את גלעד לפני שיגמר הזמן, לפני שיתרוקן שעון החול של גלעד".

עדכון ראשון: 9:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully