וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודנים נעצרו בחשד שמכרו סמים לנערים בת"א

איילה חננאל

6.9.2010 / 0:15

בתום חקירה מקיפה של מרחב יפתח, נעצרו מעל עשרה אזרחי סודן שמכרו לפי החשד סמים לבני נוער בדרום תל אביב. "העלייה במעורבותם של סודנים בסחר בסמים נובעת בעיקר עקב המצב הכלכלי בו הם שרויים"

מעל עשרה נתינים סודנים נעצרו בשבועות האחרונים בחשד שמכרו סמים לבני נוער בדרום תל אביב. הסודנים נעצרו בעקבות שלוש חקירות שנוהלו במרחב יפתח בשבועיים האחרונים במסגרתם נחקרו כ-30 בני נוער בגילאי 14-17 מרחבי גוש דן. הנערים נתפסו בתחנה המרכזית הישנה ובגינות ציבוריות בדרום העיר כאשר הם משתמשים בסמים מסוג מריחואנה וחשיש. בכל המקרים מסרו בני הנוער בחקירתם כי רכשו את הסמים מנתינים סודנים שעסקו במקום בסחר בסמים. "פשוט היינו הולכים לתחנה המרכזית הישנה וניגשים לסודנים שהיו עומדים בקרנות הרחוב ומבקשים לקנות, משלמים ומקבלים את החומר", סיפרו הנערים לחוקרים.

"בכל שלוש החקירות השונות שהתנהלו במחלק בשבועיים האחרונים סביב חבורות בני נוער שנתפסו משתמשים בסמים ברחבי דרום ת"א, עלה כי הנערים והנערות רכשו את הסמים מסוחרים ממוצא סודני בתחנה המרכזית הישנה" ,סיפרו רב פקד גובי יעקב, רמ"ח מחלק הנוער של מרחב יפתח וסגנו פקד אסף ברנס שמודאגים ממה שהם מגדירים כ"תופעה שהתגברה מאוד לאחרונה".

"התחנה המרכזית הישנה הפכה להיות מוקד למשיכה לנערים מכל גוש דן שמגיעים לרכוש במקום סמים מהסוחרים", אמר פקד ברנס, "בני הנוער מגיעים לאותן נקודות בתחנה המרכזית הישנה בהם עומדים הסוחרים וכבר פתחו סימן היכר וקודים ביניהם לרכישת הסמים וביצוע העסקה". פקד ברנס הוסיף כי "בני הנוער שתפסנו רוכשים סמים הם ברובם בני טובים, שמגיעים לתחנה הישנה ורוכשים סמים מהסודנים ,שסחר הסמים הוא עיסוק שתפס אצלם תנופה". הוא הדגיש כי "מחלק הנוער נלחם ופועל בנחישות יחד עם יחידות אחרות למיגור התופעה הזאת".

גורמים במרחב יפתח מציינים כי "העלייה במעורבותם של סודנים בסחר בסמים נובעת בעיקר עקב המצב הכלכלי בו הם שרויים ובמהלך השבועות האחרונים תפסנו בקרב המסתננים כמויות אדירות של סמים ביניהם: קוקאין ומריחואנה. הם מוכרים מכל הבא ליד ומדובר בשוק שלם של סחר בסמים המתנהל בסמטאות התחנה המרכזית הישנה על ידי מסתננים מאפריקה, שברובם מופעלים על ידי סוחרי סמים מלוד והמשולש וחלק מהסמים אף מוברחים על ידם ממצרים, דרכה הם נכנסים לארץ. אנחנו משקיעים פעילות רבה בלכידתם של אותם סוחרים הכוללת החדרת שוטרים סמויים, תצפיות ומעקבים".

עדכון ראשון: 21:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully