וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המסמך: נחתם כתב מינוי לוועדת בריק

יהושע בריינר

5.9.2010 / 18:00

שר הביטחון ברק חתם על כתב המינוי לוועדה בראשות האלוף במיל' יצחק בריק, שתבחן את ההיבטים המערכתיים והערכיים בפרשת המסמך המזויף, שכונה "מסמך גלנט"

שר הביטחון אהוד ברק, חתם היום (ראשון) על כתב המינוי לוועדת הבירור הפנימית בראשות האלוף (מיל') יצחק בריק, שתבחן את ההיבטים המערכתיים והערכיים בפרשת המסמך המזויף.

בוועדה חברים תא"ל (מיל') יהודית גריסרו, לשעבר יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים וכיום ראש אגף טיסה בחברת אל-על, אלוף משנה (מיל') עו"ד יואל מוזס, לשעבר מפקד מצ"ח וכיום ראש אגף חקירות בביטוח הלאומי, ואלוף משנה (מיל') איתמר יער, לשעבר רמ"ח באג"ת, רמ"ח בזרוע היבשה וכיום סגן ראש המועצה לביטחון לאומי.

ממשרד הביטחון נמסר כי הוועדה תפעל בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה בנושא ועדות בירור פנימיות. ברק ציין כי ועדת הבירור לא נועדה לחזור על החקירה שביצעה המשטרה, אלא להמליץ לו כיצד למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד.
הוועדה התבקשה להעביר את המלצותיה ומסקנותיה לשר הביטחון עד ליום חמישי – 7 באוקטובר 2010.
ברק אמר בישיבת המטכ"ל ביום חמישי, כי בכוונתו "למנות צוות בראשות האלוף במילואים יצחק בריק על מנת שימליץ לי בהקדם על הצעדים שיש לנקוט, בעקבות מה שעלה מההתרחשויות בפרשת המסמך המזוייף, כדי להבטיח שדברים כאלה לא יישנו".

ברק סיכם את דבריו ואמר כי "חוק יסוד הצבא הוא הקצר ביותר בספר החוקים שלנו. מצוין בו שצה"ל יגן על מדינת ישראל, שהרמטכ"ל הוא הדרג הפיקודי העליון בצבא, שצה"ל נתון למרותה של הממשלה ושהרמטכ"ל כפוף לשר הביטחון. על הדברים הפשוטים הללו, שהם יסוד הדמוקרטיה, בכוונתי לעמוד באופן נחרץ והחלטי".

שר הביטחון האשים בישיבה קצינים בסדיר בשיתוף פעולה עם מנסח המסמך: "אני מברך על החקירה המהירה של משטרת ישראל ועל הגעתה למסקנות. יחד עם זאת, אני מודאג מהניסיון שנעשה על ידי מספר קצינים בכירים בסדיר ובמילואים, לעצור ולדחות את תהליך מינוי הרמטכ"ל הבא, ולהשפיע באופן לא לגיטימי על תוצאותיו. הניסיון כמעט צלח. זהו מהלך נפסד שטלטל את המדינה כולה במשך כמה שבועות, וגרם נזק עמוק לאמון הציבור בצה"ל".

ברק הוסיף כי "המקרה הזה אינו פשוט, ומשאיר סימני שאלה רבים וקשים, גם לאחר שהמשטרה סיימה את חקירתה. הוא מהווה תמרור אזהרה למי שחפץ בחיים במדינה דמוקרטית, שבה הדרג הצבאי כפוף לדרג המדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully