וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין וג'נטלמן: התא"ל שסייע לפעילות במחסום

יהושע בריינר

6.9.2010 / 7:20

ראש המנהל האזרחי, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, העניק את עזרתו לשתי פעילות ארגון "מחסום ווטש", שעוכבו לחקירה בעקבות הפרעה לשוטר. גורם בצה"ל: "כשהן לא מפריעות, הפעילות שלהן מבורכת"

ראש המנהל האזרחי, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, סייע אתמול (ראשון) לשחרורן של שתי פעילות בארגון "מחסום ווטש" שעוכבו לחקירה על ידי משטרת ירושלים. השתיים ניסו לסייע לפלסטינים במחסום 300 הסמוך לקבר רחל, באזור בית לחם, ועוכבו בחשד שהפריעו לשוטר בעת מילוי תפקידו. בעקבות סיועו של מרדכי, שוחררו שתי הפעילות כעבור כשעה של עיכוב.

האירוע התרחש בשעות הבקור, כאשר שתי פעילות של ארגון "מחסום-ווטש" הגיעו כמדי שבוע אל מחסום 300 הסמוך לבית לחם, על מנת לעקוב מקרוב אחר המתרחש במקום. הפעילות ביקשו לסייע לשני מבוגרים פלסטינים, ביניהם אדם חולה שהגיע למחסום עם בנו בן ה-12 במטרה לעבור לירושלים על מנת להגיע לטיפולים רפואיים, אולם במחסום סירבו לאפשר לו לעבור עם בנו. במקרה השני ניסו הפעילות לסייע לפלסטיני בן 75, תושב אחד הכפרים באזור בית לחם, שביקש להיכנס לירושלים על מנת להתפלל.

"התחלנו לעשות טלפונים ולדבר עם הגורמים במחסום, כפי שאנו עושות בדרך כלל", מספרת סילביה פיטרמן, אחת הפעילות שהיו במחסום, "אלא שאז הגיע מאבטח אזרחי שהיה במקום והחל לדחוף אותנו והפעיל כוח ואלימות. לא הפרענו לאף אחד, ובכלל עמדנו בצד, אבל זה לא הפריע למאבטח לנהוג כלפינו באלימות". תוך זמן קצר הגיע למקום שוטר, שלקח את הפעילות למבנה במקום, הציב עליהן שמירה של חמישה שוטרי מג"ב וחיילי צה"ל והחרים מהן את תעודות הזהות. בשלב הזה הודיע להם השוטר כי הן מעוכבות לחקירה על הפרעה לשוטר והן החלו להיחקר.

הפעילות דיווחו על האירוע לפעילות אחרות בארגון, שבין היתר יצרו קשר עם תא"ל מרדכי. מרדכי התערב בנעשה, וכעבור למעלה משעה שוחררו שתי הנשים מהמקום. עם זאת, עיכובן לחקירה של פעילות הארגון נחשב לנדיר בשנים האחרונות. "כבר שנים שאני מידי שבוע במחסום הזה", אומרת פיטרמן, "וזו פעם ראשונה שנוהגים כלפינו באלימות. לצערי, ישנה מגמה של התעמרות בארגוני זכויות אדם. לא צריך להסכים איתנו אבל צריך לפחות לכבד אותנו". במשטרת ירושלים אישרו כי הנשים עוכבו ואמרו כי "הן הפריעו להליך הבידוק והחלו לצעוק במקום. הן עוכבו, נחקרו ולאחר מכן שוחררו".

בניגוד לעבר, בשנים האחרונות נרקמו יחסים תקינים בין ארגון "מחסום ווטש" לבין צה"ל וקצינים רבים אף מתבטאים כתומכים בפעילותו, אם כי לאו דווקא בדעות החברות בו. כך למשל, גורם באוגדת יהודה ושומרון אמר באחרונה לוואלה! חדשות כי "כל עוד הן לא מפריעות לעבודת החיילים, הפעילות שלהן היא מבורכת. יש להן את הטלפונים הישירים שלנו, ואם הן מזהות בעיה, ואכן מתברר שישנה בעיה, היא מטופלת. מבחינתנו זה עוד זוג עיניים במחסום וזה לא מזיק. אם יש בעיה במחסום, צריך לטפל בזה ולא להעלים עין, אז או שזה יגיע למפקד דרך החיילים או שהפעילות מציפות את הבעיה, מבחינתי זה בסדר גמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully