וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר איתן: גלנט נהג כמאפיונר וצפצף על החוק

5.9.2010 / 14:33

השר מטעם הליכוד תקף בחריפות יוצאת דופן את אלוף פיקוד הדרום והצביע בממשלה נגד מינויו לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. לדבריו, "מדו"ח בפרשת הקרקעות המיוחסת לאלוף עולה כי הוא ביצע עבירות". השר יעלון יצא מישיבת הממשלה בהפגנתיות לפני ההצבעה

מי שחשב שמינויו של הרמטכ"ל הבא הגיע לישורת האחרונה בלי לעורר יותר מחלוקות, הופתע היום לרעה: השר מיכאל איתן והמשנה לראש הממשלה משה יעלון (ליכוד) מתחו היום (ראשון) ביקורת חריפה על מינויו של אלוף פיקוד הדרום לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל, לאחר אישורו בממשלה.

השר איתן, שגם הצביע נגד המינוי אמר בתום הדיון כי "מהדו"ח שהכין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עולה, כי בפרשת הקרקעות המיוחסת לאלוף גלנט בוצעו עבירות, וכי האלוף גלנט נהג לאורך תקופה ארוכה כמאפיונר וצפצף על החוק. ההתבטלות של כל הגורמים הקשורים בנושא קרקעות גלנט בפני האלוף מצביעה כ אין שוויון אמיתי בפני החוק. התנהגותו בפרשה מעוררת סימני שאלה בדבר דרך תפקודו בעתיד, ואני מאחל למדינת ישראל שתקלות כאלה לא יוסיפו לפקוד את גלנט בעתיד".

בחודש שעבר פנתה התנועה הירוקה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בבקשה לפתוח בחקירה בעניין הטענות כלפי גלנט, לפיהן הוא ביצע השתלטות לא חוקית על שטח ציבורי בקרבת ביתו במושב עמיקם וכן ועל שטחים חקלאיים נוספים. "לאורך כשבע שנים, ותוך התעלמות מוחלטת מהוראות החוק וממחאות שכניו ליישוב, השתלט האלוף על שטחים ציבוריים בקרבת ביתו", טענה התנועה.

המשנה לראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר משה יעלון יצא היום מישיבת הממשלה עוד לפני ההצבעה על מינוי גלנט, וסירב ליטול בה חלק. מקורבי השר מסרו כי "הדבר נבע לא מתוך הסתייגות מהמינוי עצמו, אלא בשל הסתייגות מדרך הבאת ההחלטה לממשלה ומהחיפזון בא הובאה ההחלטה, כאשר גם היום רב הנסתר על הגלוי בתהליך מינוי הרמטכ"ל".

למרות כל ההתנגדויות, בצהריים אישרו שרי הממשלה את מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. גלנט צפוי להחליף בתפקיד את רא"ל גבי אשכנזי ב-14 פברואר 2011. בנוסף, קיבלה הממשלה את המלצת שר הביטחון אהוד ברק, לפיה גלנט יכהן בתפקיד שלוש שנים, עם אפשרות להאריך את הכהונה לארבע שנים. השרים בני בגין ויובל שטייניץ (הליכוד) הצביעו נגד ההחלטה לקצר את כהונת הרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully