וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: המחתרת הבאסקית הודיעה על הפסקת אש

טליה שחר

5.9.2010 / 14:11

ארגון ETA פרסם סרטון וידאו, בו מודיעים אנשיו כי יחדלו מפעולות אלימות במסגרת מאבקם לעצמאות. פעילותו של הארגון נפגעה בשנים האחרונות בעקבות מעצר בכיריו

הארגון הבאסקי הבדלני ETA החליט לא לבצע יותר התקפות חמושות במסגרת מאבקו לעצמאות. כך דווח היום (ראשון) באתר האינטרנט של העיתון הספרדי בשפה הבאסקית "גרה". מהדיווח לא ברור אם הפסקת האש היא קבועה או זמנית. במקביל, לידי ה-BBC הגיע סרטון וידאו בו אומרים חברי הארגון כי ההחלטה התקבלה לפני מספר חודשים.

ממשלת ספרד טרם פרסמה תגובה להודעה. בעבר היא הודיעה כי תנהל משא ומתן עם המחתרת הבאסקית, רק לאחר שהארגון יחדל מפעולותיו האלימות ויתפרק מנשקו.

"ETA מאשר את המחויבות שלו למצוא פתרון דמוקרטי לקונפליקט", נאמר בהודעה המוקלטת. "במסגרת המחויבות לתהליך דמוקרטי, על מנת להחליט באופן חופשי ודמוקרטי על עתידנו, באמצעות דיאלוג ומשא ומתן, ETA מוכן היום, כמו אתמול, להסכים לתנאים דמוקרטים מינימליים הדרושים כדי להניע את התהליך הדמוקרטי, אם ממשלת ספרד מוכנה".

כ-850 בני אדם נהרגו כתוצאה מפעולות אלימות של ETA במהלך 40 שנות המאבק לעצמאות החבל הבאסקי שבצפון ספרד. אולם בשנים האחרונות פעילותו נפגעה בעקבות מעצרים של בכירים בארגון, ביניהם מנהיג הזרוע הצבאית.

במרץ 2006 הודיע ETA על הפסקת אש קבועה, אך ראש ממשלת ספרד חוסה לואיס סאפאטרו ביטל את שיחות השלום מספר חודשים לאחר שהארגון פוצץ מכונית ממולכדת בנמל התעופה במדריד וגרם למותם של שני אזרחי אקוודור.

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד
  • ETA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully