וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שלום נגד רה"מ: למה לא דנים בהמשך המו"מ?

5.9.2010 / 11:30

המשנה לרה"מ תקף את נתניהו על שטרם קיים דיון בממשלה או בקבינט המדיני-ביטחוני על פרטי המו"מ הישיר עם הפלסטינים. לטענתו, "דברים מתקדמים בלי שאנחנו מעודכנים". רה"מ: תהיה ישיבה כשיהיה צורך לקבל החלטות

המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, מתח הבוקר (ראשון) ביקורת ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפני שלא קיים דיון בממשלה ובקבינט על המו"מ הישיר עם הפלסטינים. בישיבת שרי הליכוד, שנערכה לפני ישיבת הממשלה השבועית, אמר שלום: "אף אחד מהשרים לא יודע איפה אנחנו עומדים, וזה חלק מהבעיה: שדברים מתקדמים בלי שאנחנו מעודכנים".

שלום הוסיף: "אמרתי לראש הממשלה שהוא אמר לפני היציאה לוושינגטון שאין צורך בישיבת ממשלה משום שזו תהיה פגישה טקסית שם, אך עכשיו כשאנו יודעים על פגישה שתהיה באמצע החודש, השאלה היא מתי תהיה ישיבת ממשלה כדי שנדון בנושאים הללו. המצב שהדברים נעשים ללא דיון – לא זוכר כמותו.
ראש הממשלה השיב, כי ישיבה תהיה כשיהיה צורך לקבל החלטות.

שרים נוספים התייחסו הבוקר לתהליך המדיני ולמועד שבו אמורה להתחדש הבנייה בשטחים. שר האוצר יובל שטייניץ נשאל מה יקרה לדעתו ב-26 בספטמבר והשיב כי "אין הקפאה יש שיחות, וכך צריך להיות. אין משא ומתן עם מחווה חד צדדית. ראש הממשלה מנהל את הדברים בתבונה ובצורה נכונה. הוא הבהיר את הצורך להתעקש על נושאי הביטחון. לא תהיה החלטה אחרת בנושא ההקפאה לאחר שהיא הייתה חד צדדית. אם מישהו ירצה לעשות משבר זה יעיד על חוסר נכונותו להגיע להסדר שלום. סוף ספטמבר זה מבחן לא לנו אלא לצד הפלסטיני".

"נחזור לבנות ב-26 בספטמבר"

לדברי השר מיכאל איתן, יהיה צורך להמשיך בבנייה בגושי ההתנחלויות ולהקפיא בהתנחלויות המבודדות. "יש תמיכה מירבית במדיניות נתניהו בין שרי הליכוד", הצהיר איתן.

גם שר הפנים אלי ישי התייחס להשקת המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים. "אני חש שהפלסטינים לא מעוניינים בשום תהליך מדיני", הוא הצהיר. "המשך הקפאת הבנייה זו דרישה מוזרה, משום שלא מדובר בהקמת יישוב חדש אלא לבנייה בתוך יישובים קיימים".

יו"ר הבית היהודי השר דניאל הרשקוביץ, נדרש אף הוא לתום הקפאת הבנייה ואמר כי "אינני יכול להיסחף בפרץ האופטימיות לגבי המשא ומתן. אין ספק שב-26 בספטמבר נחזור לבנות. יש החלטה ברורה שאותה הקפאה, שהייתה מיותרת מכל הבחינות תיפסק. בינתיים אין הסכם בגלל הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully