וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי בלארוסי המתנגד לממשל נמצא מת בביתו

אלכס גקר

4.9.2010 / 17:36

עיתונאי בלארוסי המקורב לאופוזיציה נמצא תלוי בביתו. המשטרה טוענת כי מדובר בהתאבדות אך עמיתיו שוללים את האפשרות. "קבע לצאת עם חברים לסרט באותו הערב"

אולג בבאנין, עיתונאי ולוחם חופש מבלארוס, נמצא תלוי בבית הקיץ שלו אתמול (שישי) בשעות הערב. שלטונות המדינה מסרו כי החשד העיקרי הוא כי בבאנין, בן ה-36, התאבד, אך מקורביו טוענים כי אינם מאמינים כי מי שהיה אחד הדוברים הבולטים כנגד שלטונו של הנשיא לוקשנקו ופעיל מרכזי בפוליטיקה המקומית, נטל את חייו. העיתונאי היה מקרוב לקבוצת האופוזיציה "בלרוס האירופאית" ואחד ממייסדי הקבוצה ואתר האינטרנט "צ'רטר 97", הפועלים למען דמוקרטיה וזכויות אדם במדינה.

מנהיג "בלרוס האירופאית" ומועמד לנשיאות המדינה, אנדרי סאניקוב, ספד לחברו ושותפו ואמר כי אינו מאמין כי מותו היה התאבדות. בראיון לכלי התקשורת אמר כי הוא ביקר במקום הרצח, וכי פרטים רבים מעוררים חשד בהיות מותו של בבאנין התאבדות. "לא נמצא אף מכתב התאבדות, במסרוני ה-ס.מ.ס שהוא שלח לחברים ערב המעשה. הוא קבע ללכת איתם לסרט והוא חזר עם משפחתו מחופשה ביוון רק לפני שבוע", תיאר סאניקוב והוסיף כי "מוזר שמשרד הפנים מפיץ את גרסת ההתאבדות טרם סיום ממצאי הנתיחה הרפואית".

עורכת האתר "צ'רטר 97" הודיעה גם כן כי היא אינה מאמינה לגרסת השלטונות. בהודעתה אמרה כי בבאנין היה "אדם מאוד חיובי ואוהב חיים, שניתן היה תמיד לסמוך עליו, ומקצוען בתחומו". היא הוסיפה כי השניים קבעו תכניות אחרי סוף השבוע, וכי למת לא היו בעיות רפואיות או משפחתיות.

מהודעת פרקליטות בלארוס נמסר כי כיוון החקירה העיקרי הוא התאבדות, אך לא נשללות גרסאות אחרות. דובר המשטרה מסר כי גופתו של העיתונאי נמצאה כשהוא תלוי על חבל הקשור לגרם מדרגות, כאשר על ידו מוטל שרפרף. על פי ממצאיהם, לא ניכרו סימני אלימות על הגופה או סימנים של מאבק בתוך הבית.

על פי דו"ח שנתי של ארגון "עיתונאים ללא גבולות", בלארוס נמצאת במקום 151 מתוך 175 המדינות המודרגות מבחינת חופש העיתונות שלהן. מדובר בדירוג הנמוך ביותר מקרב המדינות האירופאיות (מלבד רוסיה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully