וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותי המו"מ ייפגשו ביום שני ביריחו

אופק עיני

4.9.2010 / 0:02

חבר הוועד המרכזי של פתח, נביל שעת', חשף כי צוותים מהצד הישראלי ומהצד הפלסטיני ייפגשו ביום שני הקרוב ביריחו לפגישת הכנה לקראת פגישתם של רה"מ נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן באמצע החודש. הנושא הראשון בו ידונו הצדדים - הביטחון

צוותי המשא ומתן מהצד הישראלי והפלסטיני ייפגשו ביריחו ביום שני הקרוב לצורך פגישת הכנה לפתיחת המשא ומתן הישיר, כך חשף אתמול (שישי) חבר הוועד המרכזי של פתח, נביל שעת', לעיתון הפלסטיני "אל-איאם". על פי שעת', בפגישה ינכחו שני ראשי צוותי המשא ומתן, סאיב עריקאת מהצד הפלסטיני ויצחק מולכו מהצד הישראלי, והיא תיערך תחת פיקוח אמריקאי.

שעת' הסביר כי מטרת הפגישה ביריחו היא להכין את פגישתם הראשונה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנקבעה ל-14 ול-15 לחודש בשארם א-שייח' שבמצרים.

שעת' חשף עוד כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודיע לאבו מאזן כי בכוונתו להגיע לאזור על מנת לסייע להנעת תהליך השלום, אולם הבהיר כי אובמה עדיין לא קבע תאריך לביקור המיועד. "אובמה התחייב אישית ומטעם ארצות הברית לפיתרון שיכלול הקמת מדינה פלסטינית ולכך שימשיך במאמציו למען הקפאת הבנייה בהתנחלויות", סיפר שעת'.

שעת' חשף עוד, כי במהלך השיחות בוושינגטון הוסכם בין הצדדים כי הנושא הראשון עליו ידונו במסגרת השיחות יהיה נושא הביטחון, אולם הבהיר כי המשא ומתן יכלול את כל "סוגיות הליבה" ללא יוצא מהכלל, כאשר אבו מאזן ונתניהו יפגשו אחת לשבועיים באזור או בחו"ל.

"אמרו לנו שההקפאה תסתיים ב-30 בספטמבר"

חבר הוועד המרכזי של פתח חשף כי פגישה נוספת שנערכה אמש בין נתניהו ואבו מאזן במטה מחלקת המדינה האמריקאית ונמשכה כשלוש שעות. "הפגישה נערכה בהשתתפותם של אבו מאזן ונתניהו בלבד, ובמהלכה הציג אבו מאזן לנתניהו את כל ההתפתחויות שחלו בתהליך השלום בתקופת אולמרט ועם לבני, ובקמפ דיווד וטאבה, עם פרטים על כל אחת מהסוגיות".

"נתניהו הקשיב בתשומת לב רבה ורשם הערות", סיפר שעת' והוסיף כי "בסוף הפגישה הצטרפה אליו מזכירת המדינה האמריקאית קלינטון והיא עודכנה על שקרה במהלכה". שעת' הבהיר כי "עדיין קיימים חילוקי דעות ברורים בנוגע לנושא ההתנחלויות", וציין כי "הישראלים סגורים כי יהיה להם קשה להאריך את הקפאת הבנייה, בעוד שמחינתנו, מדובר בסוגיה חשובה מאוד ולא ניתן יהיה להמשיך במשא ומתן אם הבנייה תימשך".

שעת' אמר עוד כי "אמרנו את עמדתנו בצורה ברורה והיא שנעבוד בכל הרצינות ובנחישות עד סוף החודש, משום שהישראלים אמרו שההקפאה תסתיים ב-30 לחודש במקום ב-26. יש לנו חודש לעבוד בו ולהשקיע את כל המאמצים הדרושים, אולם אנו מעוניינים להתקדם על שולחן המשא ומתן ולא לתת להתנחלויות להרוס זאת".

"נתניהו אמר לנו שהנושא של הקפאת הבנייה בהתנחלויות קשה עבורו, אולם השבנו לו כי עליו למצוא את הפיתרון, כי ללא הקפאה הבנייה לא נוכל להמשיך במשא ומתן", אמר.

עדכון ראשון: 21:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully