וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד בנתב"ג אחר 17 ניגרים המיועדים לגירוש

איילה חננאל

3.9.2010 / 10:30

פקחי יחידת עוז עורכים ברחבי נמל התעופה בן גוריון מצוד אחר אזרחים ניגרים, שהגיעו לפי החשד לישראל כדי להשתלב בשוק העבודה. שמונה מהניגרים כבר נתפסו וכעת נערכים חיפושים אחר 17 ניגרים נוספים

25 עובדים זרים מניגריה נמלטו במהלך הלילה (שישי) מטיסה שנועדה להביא לגירושם חזרה למדינתם, והסתתרו ככל הנראה בשטחי נמל התעופה בן-גוריון. פקחים של יחידת עוז של רשות ההגירה והאוכלוסין תפסו שמונה מהם, והחיפושים אחר 17 העובדים הזרים הנותרים נמשכים.

מחקירה ראשונית עולה כי קבוצת הניגרים הגיעה לארץ לפני כשבועיים במסווה של טיול מאורגן, שמטרתו להגיע לכאורה לאתרים קדושים ברחבי הארץ. 25 הניגרים נכנסו לישראל כשהם מצוידים בוויזות של תיירים. עם מועד עזיבתם המתוכנן, הגיעה הקבוצה לנמל התעופה בן גוריון. כאשר הגיעו אנשי רשות שדות התעופה לצורך ביקורת דרכונים ובידוק ביטחוני, נמלטו חברי הקבוצה. ראש הקבוצה אסף את דרכוניהם ונמלט אף הוא.

אנשי רשות שדות התעופה הזעיקו את פקחי עוז של רשות האוכלוסין וההגירה, שעורכים מצוד אחרי הניגרים. מפקד יחידת עוז, יהודה בן עזרא אמר כי "החשד הוא שהחבורה נכנסה לארץ במסווה של תיירים, במטרה להישאר כאן ולהיכנס לשוק העבודה או לבקש מעמד פליט".

עוד מוסיף בן עזרא כי "מדובר בתופעה שהתפתחה רבות לאחרונה ובשנים האחרונות היינו עדים למספר קבוצות של אנשים שהגיעו לכאן, תחת אשרת תייר, אך בעת הגעתם לארץ פשוט נעלמו וזאת במטרה לעבוד כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully