וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת יש"ע: "דברי רה"מ מביכים ומדאיגים"

יהושע בריינר

2.9.2010 / 20:27

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין התייחס לנאום רה"מ בוושינגטון ואמר כי "מדאיג שנתניהו מגדיר את אבו מאזן כשותף". סמוך ליריחו הפגינו כמה עשרות פעילי ימין שניסו לחדור לעיר

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין הגיב הערב (חמישי) לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס השקת המו"מ הישיר בוושינגטון. לדבריו, "מצער ומביך לשמוע את נתניהו מגדיר את אבו מאזן כשותפו, שעה שישראלים נורים בכבישים על ידי מחבלים פלסטינים. קשה שלא להיזכר בדברי נתניהו על יאסר ערפאת לאחר אירועי מנהרת הכותל: 'מצאתי ידיד'".

דיין הוסיף כי "מדאיג היה גם לשמוע את ראש הממשלה מאמץ את הטרמינולוגיה הערבית חסרת השחר ומכנה את ליבה של הארץ בשם 'הגדה המערבית'. כשמצרפים את דברי נתניהו על 'פשרה היסטורית' לדברי שר הביטחון על חלוקת ירושלים, מתקבלת תמונה מדאיגה על תוכניות ראש הממשלה שצריכה לעורר לפעולה מיידית של שרי הממשלה ומפלגות הקואליציה".

ועדי המתיישבים של בנימין ושומרון התייחסו גם הם להשקת השיחות, ומסרו כי "ראש הממשלה מתעלם מהניסיון של עשרים השנים האחרונות, בהן כל הסכם ומו"מ עם הפלסטינים הפיח בהם תקווה, הזין את הטרור וריסק את הביטחון. שלום במזרח התיכון לא יכול להיות מושג אם בבסיסו מונחת עקירת זכותו של העם היהודי למולדתו, ועקירת יהודים ממולדתם".

בתוך כך, כ-40 פעילי ימין הפגינו ושרפו דגלי אש"ף בכניסה ליריחו. הפעילים ניסו לתוך העיר, וכוחות מג"ב שמצנעו זאת מהם עצרו שתי מפגינות. פעילים של "גרעיני הערים העבריות" שאירגנו את הפגנה קראו להשבת השליטה ישראלית ביריחו, חברון ושכם. "חלומה של הקמת המדינה הפלסטינית יהיה כסופם של הדגלים הללו", אמר אחד הפעילים. "אנו דורשים לשוב ליריחו, עיר יסוד של העם היהודי והקמת המדינה הפלסטינית תמנע מאיתנו לשוב לעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully