וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: פיצול תפקיד היועמ"ש - רעיון רע

גלעד גרוסמן

3.9.2010 / 0:00

עו"ד יהודה וינשטיין גילה התנגדות פומבית ראשונה ליוזמה לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. הוא הוסיף כי התנגד לכך גם לפני שנכנס לתפקיד וכי הניסיון חיזק את עמדתו

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין חשף אמש (חמישי) לראשונה את עמדתו על פיצול סמכויותיו של היועץ. בשיחה עם כתבים, אמר וינשטיין כי עוד לפני שנבחר לתפקיד חשב כי מדובר ברעיון רע, וכי דעתו רק התחזקה לאחר שבעה חודשים בתפקיד.

נושא פיצול סמכויות היועץ – ליועץ משפטי לממשלה וראש תביעה נפרדים – עמד בלב בחירת היועץ האחרונה. שר המשפטים, יעקב נאמן, ניסה לקדם את ההצעה, אולם ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדחות אותה. למרות זאת, נאמן אמר לפני כמה חודשים כי טרם ויתר על הרעיון. בשיחה היום, אמר וינשטיין כי לפני כניסתו לתפקיד, נאמן כלל לא העלה בפניו את הנושא ולא שוחח עמו על כך. הוא הוסיף כי רק לאחר שהחליף את מני מזוז סיפר לשר על עמדתו.

וינשטיין התייחס גם לחוק החדש שמקדם משרד המשפטים, שיאפשר לשוטרים לערוך חיפוש גופני במקומות הומי אדם גם על מי שאינו חשוד בעבירה. לדבריו, היועץ המשפטי לממשלה מחויב לפעול נגד תופעת האלימות, וכי מדובר בחוק שמאזן בין זכויות הפרט לביטחונו. עם זאת, הוא אמר כי הצעת החוק נכנסה בטעות לחוק ההסדרים, וכי היא תוצא ממנו כדי לאפשר דיון ציבורי ראוי בנושא.

עדכון ראשון: 20:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully