וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ: "נתניהו ואבו מאזן ייפגשו אחת לשבועיים"

טליה שחר, שליחת וואלה! לוושינגטון

2.9.2010 / 20:12

בתום פגישתם הראשונה במסגרת המו"מ הישיר, החליטו יו"ר הרשות ורה"מ להיפגש בתדירות גבוהה בכדי לקדם השיחות. מיטשל דיווח כי הפגישה בין השניים היתה "פרודוקטיבית ושיקפה נכונות להתקדם"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין, קריינות: טליה שחר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית נועדו הערב (חמישי) בארבע עיניים, לראשונה במסגרת המשא ומתן הישיר שהושק היום. שני המנהיגים הסכימו כי סבב השיחות הבא ייערך בקהיר ב-14 וה-15 בספטמבר בנוכחות מזכירת המדינה הילרי קלינטון והשליח האמריקאי המיוחד ג'ורג' מיטשל.

לאחר מכן, לדברי מיטשל, המנהיגים ייפגשו אחת לשבועיים בכדי להתקדם במשא ומתן. השליח המיוחד הוסיף ואמר כי הפגישה היתה "פרודוקטיביות ושיקפה נכונות של שני הצדדים להתקדם". הוא הוסיף שארצות הברית תשים את "מלוא כובד משקלה" בתמיכה במשא ומתן. לאחר טקס ההשקה, נועדו שני המנהיגים עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, וכן התקיימה פגישה ראשונה בין המשלחות הפלסטינית והישראלית.

מוקדם יותר הושק המשא ומתן הישיר בין ישראל והפלסטינים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו כי הפתרון יושג רק תוך "ויתורים כואבים והדדיים משני הצדדים". ראש הממשלה פנה לאבו מאזן וחזר על דבריו מאתמול לפיהם הוא רואה בו שותף לדרך השלום, "יחדיו אנחנו יכולים להנהיג את עמנו לעבר עתיד היסטורי שיכול לשים סוף לאלימות", אמר. "העם בישראל, ואני כראש ממשלה מוכנים ללכת בדרך הארוכה הזו כדי להשיג שלום אמיתי שיביא לעמנו ביטחון שגשוג ושכנות טובה".

"אני חושב שהכרה הדדית בינינו חשובה להבנה שהעימות יכול להסתיים", אמר ראש הממשלה, "שלום אמיתי צריך לקחת בחשבון גם את צרכי הביטחון של ישראל". נתניהו פנה שוב ליו"ר הרשות הפלסטינית ואמר: "אני מודע ומכבד את רצון עמך בעצמאות, ואני משוכנע כי ניתן להגיע לכך תוך שמירה על צרכי הביטחון שלנו". "אתה", אמר ראש הממשלה לאבו מאזן, "גינית את הפיגוע וזה חשוב מאוד, אבל חשוב גם למצוא את האשמים". לדברי נתניהו, "ההיסטוריה נתנה לנו הזדמנות נדירה לסיים את העימות שנמשך כמעט 100 שנה, זו הזדמנות חסרת תקדים".

יו"ר הרשות הפלסטינית נאם מיד לאחר נתניהו והדגיש כי יש לדון במסגרת המשא ומתן בכל סוגיות הסדר הקבע. לדבריו, בכדי להביא לקץ הסכסוך יש לסיים את הכיבוש הישראלי, לדון בעתיד ההתנחלויות, בגבולות ובשחרור אסירים. "אנחנו חוזרים ומדגישים את מחויבותנו לכל מה שאש"ף התחייב אליו בעבר, ואנו קוראים לישראל להישאר מחויבת לכל הנוגע להתנחלויות, הסרת המצור על עזה, ונושאי ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully