וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הליבה: מיליונים קוצצו לחינוך החרדי

גיל סימה

2.9.2010 / 19:05

בתגובה לבג"ץ הודיע משרד החינוך כי בשל אי עמידה בתוכנית לימודי הליבה קוצצו 20 מיליון שקלים מתקציבם של 51 מוסדות שלא עמדו בתוכנית הליבה. "מדובר בשינוי מהותי במדיניות המשרד"

המאבק סביב לימודי הליבה עולה שלב: משרד החינוך הודיע היום (חמישי) לבג"ץ כי קוצצו 20.3 מיליון שקלים מתקציבם של 51 מוסדות חינוך חרדיים שלא קיימו את תוכנית לימודי הליבה כנדרש. בתגובה לעתירה שהגישה התנועה הרפורמית נמסר מהמשרד כי "הקיצוץ מתקציב המוסדות נעשה לראשונה בהתאם להנחיית שר החינוך לפיה, יתוקצבו המוסדות על פי שיעור קיום תכנית הליבה". הנחייה התבססה על הוראה של היועץ המשפטי לממשלה משנת 2004 שלא בוצעה העד כה.

בחודש מאי השנה הועברה ההודעה על הקיצוץ בתקציבם לשנת הלימודים שנפתחה אתמול - תש"ע לרשת מוסדות החינוך החרדי, לחינוך העצמאי ולמעיין החינוך התורני. בנוסף על הקיצוץ, משרד החינוך דיווח לבג"ץ כי משנת הלימודים הקרובה יוכפל מספר המפקחים על מוסדות החינוך החרדי וכי מדובר ב"שלב ראשון ביישום התכנית להגברת הפיקוח באמצעות תוספת של עשרות תקנים במהלך 3 השנים הקרובות".

"פעולות אלה מהוות שינוי מהותי במדיניות המשרד, בניגוד לעבר, בו לא נאכפה החובה לקיים את תכנית הליבה ולא הושת קיצוץ תקציבי על מוסדות שלא עמדו בחובה זאת", נמסר ממשרד החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully