וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים רצו תואר ראשון, אבל 80% מהם נכשלו

גיל סימה

2.9.2010 / 14:17

סטודנטים לכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת בר אילן זועמים, לאחר שרבים מהם נכשלו בשני קורסים שדרוש בהם ציון עובר לצורך קבלת תואר ראשון. אחד הסטודנטים: "ממוצע הצוינים בשני הקורסים עומד על 35. מנסים לפגוע בנו"

סטודנטים במחלקה לכלכלה ומינהל עסקים באוניברסיטת בר אילן שלחו בימים האחרונים מכתבים לחברי הנהלת האוניברסיטה, בתלונה על ציוני גמר בשני קורסי גמר של התואר הראשון. זאת לאחר שכ-80% מהם נכשלו בשני קורסים האמורים, וממוצע הציונים של הסטודנטים בהם עמד על כ-35. במהלך מאורגן, פנו עשרות הסטודנטים להנהלת האוניברסיטה וביקשו לקבל תשובות על הממוצע התמוה, לדבריהם.

הטענות התעוררו על רקע חוסר ההתאמה בין חומר הלימוד בקורסים, שמועברים על ידי אותו המרצה, לבין תכני המבחן. סטודנטית שביקשה להישאר בעילום שם אמרה כי אף בפניות שנעשו לראש המחלקה, לא התקבלו תשובות ברורות המסבירות את אחוז הנכשלים בקורס. אשר דהן, סטודנט נוסף במחלקה, הסביר כי ישנם קורסים במחלקה שהציון במבחניהם אינו מושפע מהשקעת התלמיד בקורס או יכולותיו עם כי "מבחן שרמתו גבוהה בהרבה מהחומר הנלמד בכיתה, כך שלא ניתן לדעת היכן טעית או לערער על הציון".

הסטודנטים ציינו במכתביהם כי הציונים פוגעים בסיכוייהם לסיים את התואר בזמן ומעכב אותם בשנה נוספת לפחות של לימודים. חלק מהסטודנטים הביעו תרעומת גם על עניין התשלום הנוסף שייאלצו לשאת בו. סטודנט שביקש להישאר בעילום שם אמר כי מדובר בנזק אדיר למשכורות הסטודנטים העובדים במקצוע ומחכים לאישור תאריהם וכי "מה שבטוח הוא שלאוניברסיטה יוזרמו עוד כמה עשרות אלפי שקלים על כך".

מהמחלקה לכלכלה באוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה כי רמת המבחן נועדה לשמור על רמה גבוהה של הקורסים הנלמדים, וכי בקורס המדובר חלק נכבד מהסטודנטים לא עמדו בדרישות הבסיסיות של הקורס כמו הגשת מטלות או נוכחות מלאה בשיעורים. עוד הוסיפו במחלקה כי טענת הרווח הכספי הנטענת ע"י הסטודנטים משוללת כל יסוד. "נהפוך הוא, תקציב האוניברסיטה נפגע מכך שסטודנטים נאלצים לחזור על קורסים בה נכשלו", אמרו באוניברסיטה והוסיפו כי חבל שהסטודנטים לא פנו לגורמים הרלבנטיים בתוך המוסד לטיפול בבעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully