וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברשות: נפעיל יד ברזל נגד חמאס בגדה

אופק עיני

2.9.2010 / 11:01

לדברי בכיר במנגנוני הביטחון הפלסטיניים, בכוונתם למנוע "בכל דרך" מפעילי חמאס להשליט אנרכיה בשטחי הגדה. עד כה נעצרו מאות פעילים, בעקבות שני פיגועי הירי נגד ישראלים. א-זהאר: פעילים בשטח הם אלה שהחליטו לבצע פיגועים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"עצרנו מאות פעילי חמאס ונמשיך לעשות זאת. נמנע מהם בכל דרך להשליט אנרכיה בגדה במטרה להחליש את הרשות. נכה אותם ביד ברזל". כך אמר גורם המוגדר כ"בכיר מאוד" במנגנוני הביטחון הפלסטיניים לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון.

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בגדה עצרו ביומיים האחרונים כ-300 פעילי חמאס ברחבי הגדה המערבית, בעקבות שני פיגועי הירי, בהם נהרגו ארבעה ישראלים ונפצעו שניים. הפלסטינים פועלים בנפרד מישראל, אך תוך כדי תיאום עמה, על מנת להגיע למבצעי הפיגועים. הלילה דיווח אתר החדשות הפלסטיני 'אג'נאד', כי מנגנון הביטחון המסכל הצליח לאתר את המכונית ממנה בוצע פיגוע הירי שלשום, סמוך לחברון. על פי הדיווח, הפלסטינים העבירו את המכונית לידי כוחות הביטחון הישראליים.

מחמוד א-זהאר, חבר הלשכה המדינית של חמאס, התייחס אף הוא בראיון ל"א-שרק אל-אווסט, לפיגועי הירי ואמר כי "מי שהחליט על ביצוע הפיגועים הם הפעילים בשטח. מי שאומר שהם מכוונים (על ידי מקבלי ההחלטות בחמאס – א.ע) צריך לדעת שזה לא נכון".

"המו"מ עם ישראל נידון לכישלון"

גם חבר הוועד המרכזי של פתח, מוחמד דחלאן, התייחס בראיון לעיתון למשא ומתן הישיר בין ישראל לרשות הפלסטינית. דחלאן אמר כי הצד הפלסטיני יצא לוושינגטון לצורך השקת המו"מ עם ישראל ללא רשת ביטחון או ערבויות שניתן לבנות עליהן, והבהיר כי לא ניתן לבנות על הערבויות שניתנו על ידי וושינגטון בעל פה. דחלאן האשים את צוות התיווך בראשותו של ג'ורג' מיטשל בכך שהוא "עזב את תפקידו הראשוני כמתווך והפך להיות היחצ"ן של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו".

"אני חושב שחל שינוי אצל הצד האמריקאי שהתעקש להכריח את כולם לשנות את עמדותיהם", הצהיר דחלאן. "הממשל האמריקאי דיבר על הצורך לספק ערבויות מדיניות ועל צורך בהתקדמות בנושאי ההתנחלויות, הגבולות והביטחון, ולכן הציעו לנו לנהל את המו"מ הבלתי-ישיר. אולם הממשלה האמריקאי שינה את דרכו כתוצאה ממאבקים פנימיים ומכישלונו של מיטשל לשכנע את נתניהו להתקדם באיזשהו נושא. העובדה שהאמריקאים חזרו בהם אינה משרתת את האינטרס הפלסטיני או הערבי. אבו מאזן הלך למו"מ כתוצאה מעמדת הליגה הערבית ולא על סמך עמדתו האישית".

"הבעיה היא, שכאשר המשא ומתן יגיע לדיון בסוגיות הליבה, יתחילו האמריקאים לוותר נוכח מדיניות נתניהו. אני משוכנע שהמשימה של מי שעומד בקשר מול הישראלים מהצד האמריקאי היא לגרום לשביעות רצונו של נתניהו ולא להתקדם בתהליך השלום. הדבר הזה לא יוביל לשלום, משום שבנושאי הליבה אבל אחד מהצדדים לא יוותר על העמדות שהציג בעבר. גורל המשא ומתן הנוכחי הוא כישלון", סיכם דחלאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully