וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של החייל הניפה שלט: "אל תגרש יהודים"

יהושע בריינר

2.9.2010 / 3:06

אמו של חייל מחטיבת כפיר שהשתתפה בטקס השבעה שנערך בכותל המערבי, ניצלה את המעמד כדי להביע מסר לבנה. האם הניפה שלט בו נכתב: "נשבעת לחסל את האויב ולא לגרש יהודים"

מהומה בכותל: במהלך טקס השבעה לחיילי חטיבת כפיר שנערך אתמול (רביעי) בכותל המערבי בירושלים הניפה אמו של אחד החיילים שלט ובו נכתב: "בני תזכור, נשבעת לחסל את האויב ולא לגרש יהודים". לאחר הנפת השלט התפתחו חילופי דברים וצעקות בין הורים אחרים לבין האם. המשטרה עיכבה את האם לחקירה. האירוע הסתיים ללא בעיות חריגות, כאשר המפקדים והחיילים לא הבחינו בשלט ולפיכך הטקס המשיך ללא הפרעות נוספות.

לפני כשנה התרחשה תקרית דומה במהלך טקס השבעה לחיילי גדוד שמשון של חטיבת כפיר בכותל המערבי, כאשר במהלך הטקס, חיילים הניפו שלט גדול ובו נכתב "גדוד שמשון לא מפנה בחומש". השלט הונף במהלך נאומו של מפקד החטיבה אלוף משנה אורן אבמן, ובמקביל הונפו שלטים דומים על ידי הורי חיילים בקהל. רק לאחר התערבותם של המפקדים במקום הורידו שני החיילים שהניפו את השלט את הכרזה. החיילים נשפטו על הנפת הכרזה ל-20 ימי מחבוש בפועל.

מחאתם של החיילים מחטיבת כפיר קיבלה רוח גבית נוספת כחודש לאחר מכן, כאשר מפקדים בגדוד נחשון של החטיבת כפיר תלו שלטים עליהם נכתב ש"גם נחשון לא מפנים". המקרה אירע בבסיס אדוריים, סמוך להתנחלות נגוהות בדרום הר חברון בה הרסו מוקדם יותר כוחות של המנהל האזרחי והמשטרה מספר מבנים שנבנו שלא כחוק.

עדכון ראשון: 21:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully