וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בוושינגטון ובאריאל סופרים את הדקות

פנחס וולף

1.9.2010 / 21:05

"שעון חול" המונה את הזמן הנותר עד תום הקפאת הבנייה בהתנחלויות, הוקרן בפני באי כנס באריאל, שבו השתתפו כ-200 פעילי ליכוד. ח"כ דנון: "נחזור לבנות בכל יהודה ושומרון"

זמן קצר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בוושינגטון כי החלטת הממשלה בנוגע לסיום הקפאת הבנייה לא השתנתה, ויממה לפני השקת השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים, התכנסו הערב (רביעי) באריאל כ-200 פעילי ליכוד ומספר חברי כנסת וקראו לראש הממשלה לסיים את הקפאת הבנייה ב-26 בספטמבר. במהלך הכנס הוקרן "שעון חול" המונה את הזמן הנותר עד תום ההקפאה.

מארגן הכנס, יו"ר הליכוד העולמי ח"כ דני דנון אמר כי "עצם העובדה שתנועת הליכוד נמצאת היום באריאל זו אמירה חשובה. כאשר ארגנו את הכנס, לא האמנו שיהיו כאן שני דברים: הדבר הקטן זה החרם של מיעוט קטן ועלוב שלא מצליח למלא אולם כמו שיש כאן, והם מסיתים ומחרימים. הדבר השני שלא ידענו זה שראש הממשלה נתניהו יהיה עכשיו בוושינגטון. אני רוצה לברך אותו על כך שלפני מספר דקות הוא הודיע שב- 26 בספטמבר אנחנו חוזרים לבנות בכל יהודה ושומרון".

עוד אמר דנון כי "ב- 26 בחודש נהיה בשומרון ונציין את סוף ההקפאה האומללה. נבנה בכל רחבי מדינת ישראל בלי להתבייש. כשאני שומע את השמאלנים אומרים 'נחרים את אריאל', זה מתחיל בנו, בליכוד: ברגע שהחלטנו להקפיא – שרטטנו קו, כך שיש שני סוגי אזרחים: מי שגר ביו"ש הוא סוג ב' ואסור לו לבנות. ההקפאה הייתה התחלה מסוכנת של סטייה מהדרך, ועליה קפצו אנשים מ'שלום עכשיו'. נוודא שהליכוד יחזור למסלול הנכון של ציונות והתיישבות. הליכוד והממשלה טעו, אבל אנחנו חוזרים למסלול, ושעון החול כאן מסמן את סוף הטעות".

"נפיק לאמנים הצגה שיצטערו עליה"

מלבד דנון, השתתפו בכנס גם חברי הכנסת כרמל שאמה וציפי חוטובלי, אלוף במיל' עוזי דיין וראשי רשויות ביו"ש, ביניהם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וראש מועצת בית אריה אבי נעים. ח"כ שאמה הרגיע את באי הכינוס ואמר להם: "סמכו על ראש הממשלה - הבנייה תחודש, אין ברירה אחרת. רק הליכוד טוב ליו"ש". בנוגע לחרם האמנים, אמר שאמה: "אנחנו נפיק לאותם אומנים הצגה שהם יצטערו עליה".

חוטובלי אמרה כי "האתגר המרכזי שלנו הוא לדבר בשפת הריבונות. כל עוד לא הכרזנו על זה, אנחנו אומרים לעולם שזהו שטח מריבה. אנחנו צריכים לייחל להחיל את החוק הישראלי על יהודה ושומרון, ושברק לא יהיה ראש ממשלת השומרון. לא ראוי ולא נכון שמי שיקבל החלטות על בניה בארץ ישראל הוא איש ביטחון. זה האתגר הראשון שעלינו להציב לעצמנו כאסטרטגיה. ברמה הטקטית, אני רוצה להציב יעד לקדנציה הזאת: נבקש מראש הממשלה - ואם צריך, שיפקיע סמכויות משר הביטחון - להוציא לפחות 4,000 מכרזי בנייה בשנה. אנחנו רוצים לראות מספרים, לא הבטחות ערטילאיות".

עוזי דיין אמר כי "הכנס כאן בא לומר: ההחלטות לגבי ארץ ישראל תתקבלנה בירושלים ובאריאל, לא בוושינגטון. ההתכנסות בוושינגטון תהיה על שני דברים, ואנחנו צריכים לקבוע שהיא תתחיל ברגל ימין, תרתי משמע: האחד, להסיר את גזירת ההקפאה, והשני לחזק את ראש הממשלה ולומר שאנחנו רוצים משא ומתן, אבל לא בכל מחיר ולא על חשבוננו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully