וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "פיגוע הירי - טבח חסר היגיון"

טליה שחר, שליחת וואלה! לוושינגטון

1.9.2010 / 19:44

נשיא ארצות הברית התייחס בתום פגישתו עם רה"מ נתניהו בבית הלבן, לפיגוע הירי שבו נהרגו ארבעה ישראלים. "בטרגדיה נהרגו אנשים על ידי טרוריסטים שמעוניינים לחבל בתהליך השלום"

תאגיד כאן

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו, קיימו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת בתום פגישתם בבית הלבן. אובמה התייחס בדבריו לפיגוע הירי שבו נהרגו אמש ארבעה ישראלים ואמר כי "רציתי להקדיש באופן מיוחד מספר דקות על מנת לדבר אל העם בישראל ולאנשים באזור על הטבח חסר ההיגיון שאירע ליד חברון אתמול".

"יהיו קיצונים שיעדיפו לחתור להרס במקום לחתור לשלום", אמר אובמה. "הטרגדיה שראינו אתמול כשאנשים נורו ברחוב על ידי טרוריסטים, שמטרתם לשבש את השיחות שאנו מנהלים כאן, היא דוגמה למה שאנחנו עומדים מולו. צריך להיות ברור שארצות הברית תהיה בלתי מתפשרת בתמיכתה בבטחונה של ישראל. אנחנו נעשה הכל על מנת למנוע הישנות פעולות טרור מסוג זה".

אובמה הבהיר כי "המסר הזה צריך לעבור לחמאס ולמי שלוקח אחריות על פעולות מסוג זה, ועליהם להבין שזה לא יפגע בתהליך השלום. אני רוצה להביע את תנחומיי העם האמריקאי למשפחות הרוגי הפיגוע, ולהודות למר נתניהו שבתקופה קשה ומורכבת עדיין מחויב לשיחות כאן".

נשיא ארצות הברית התייחס לפגישה שקיים עם נתניהו ואמר כי "ראש הממשלה נתניהו ואני ניהלו כעת דיון פורה מאוד בנוגע למאמצינו המשותפים לקדם את המטרה של שלום בין הישראלים והפלסטינים ובמזרח התיכון כולו. יהיה לי יותר מה לומר על הפגישות של היום ולא רק עם ראש הממשלה נתניהו, אלא עם משתתפים אחרים בשיחות, מאוחר יותר היום. אחר הצהריים (שעון ארה"ב) אפגש עם הנשיא עבאס. הוא גינה את הפשע הנתעב הזה גם כן. גם הוא מחויב לתהליך, לשיחות ולשלום. יש לנו הרבה עבודה לעשות, ויהיו כאלה שיעשו ככל שביכולתם על מנת למנוע את השיחות, אולם עלינו להישאר חזקים. אני מודה לנתניהו, לעבאס, למובארק ולעבדאללה על הגעתם לפה".

ראש הממשלה נתניהו הודה לאובמה על דבריו ואמר כי "הבעת את מה שחושב כל אדם הגון בכל מקום אל מול הפיגוע הזה. ארבעה בני אדם נורו למוות, וישנם שבעה יתומים בגלל אנשים שאין להם כבוד לבני אדם ולשיחות השלום. הצהרת הנשיא היא ביטוי לעובדה שאנחנו רוצים ומחויבים לדבר ולנהל שיחות פתוחות ורציניות. בשיחות תיכלל העובדה שאנו זקוקים לסידורי ביטחון שימנעו הישנות של מקרים כמו זה שקרה אתמול. אני מעריך את המאמצים שלך לקדם את השלום באזור ובעולם כולו".

לפני הפגישה עם נשיא ארה"ב, קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיפוק בעקבות פיגוע הירי. נתניהו אמר כי "בשעה זו, שבה עם ישראל כולו מאוחד באבל הכבד על רצח ארבעה אזרחים חפים מפשע, אני קורא לכל הגורמים לנהוג באיפוק, באחריות ולכבד את שלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully