וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחס חם: הפועלים לנו במכולות ללא שירותים

איילה חננאל

1.9.2010 / 16:52

פקחי מנהל האכיפה ברשות האוכלוסין וההגירה ערכו ביקורת באתר בנייה בבאר יעקב והזדעזעו לגלות את התנאים הבלתי-אנושיים בהם חיים 6 עובדים זרים מסין. "העובדים נאלצו לעשות את צרכיהם בשטח"

במהלך ביקורת שערכו פקחי מנהל האכיפה ברשות האוכלוסין וההגירה באתר בנייה בשכונה חדשה בבאר יעקב, התגלו ליקויים חמורים בתנאי העסקתם של העובדים הזרים המועסקים בו. הפעולה בוצעה במסגרת ביקורת כללית לתאגיד כוח האדם "אפי", המספק עובדים לקבלני בניין. במהלך הביקורת נמצא כי העובדים הסיניים המועסקים באתר, שוכנו בתנאים לא ראויים למגורי אדם. מדובר במתחם מגורים מאולתר בתחומי אתר הבנייה.

ראש צוות הביקורת במנהל האכיפה ברשות האוכלוסין וההגירה, שמעון זיגזג, סיפר כי הוא גילה באתר שתי מכולות משא שהוסבו למגורים ובהן התגוררו שישה עובדים. הוא תיאר כי "המכולות אף הונחו אחת על השנייה, כך שעצם העלייה למגוריהם, בגובה שלושה מטרים, סיכנה את העובדים, מאחר שלא היה בנמצא סולם או כל אמצעי אחר לעלות".

בנוסף סיפר זיגזג כי העובדים נאלצו לעשות את צרכיהם בשטח ולהתקלח באמצעות דליים, מאחר שבאתר לא הושמו כלל מקלחת ושירותים. במכולה שהוצבה במקום ושהייתה אמורה לשמש כשירותים,לא הייתה כלל אסלה אלא רק דלי לצרכים, ולא היה ניתן להיכנס אליה מרוב לכלוך. זיגזג גם ציין כי מסביב לשטח המגורים המאולתר, היו ערימות של פסולת בניין בגובה של מטר וחצי וכי "היה ניכר שלעובדים אין בגדים להחלפה או אפשרות לעשות כביסה והם ישנים, אוכלים ועובדים באותם בגדים ונעליים, שהיו מרוטים ומלוכלכים".

מנהל העבודה שהיה במקום ניסה תחילה להכחיש שבמקום קיימים מגורים, אך נאלץ לחזור בו במהרה. במנהל האכיפה מציינים כי החל הליך פתיחת תיק פלילי כנגד בעלי חברת כוח האדם, בגין הפרת זכיותיהם של העובדים והלנתם "בתנאים שלא ראויים למגורי אדם". אם הבעלים יורשעו, הם צפויים לקנס כספי של עד עשרות אלפי שקלים לכל אדם שהוכח שהועסק שלא ע"פ חוק ,ביטול רישיון החברה, ביטול ההיתר להביא לארץ עובדים זרים ואף לעונשי מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully