וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: להקל על מתנחלים בהוצאת רישיונות נשק

פנחס וולף

1.9.2010 / 14:44

שר הפנים פנה למנהל האוכולוסין בבקשה לתת רישיונות נשק לתושבי יו"ש גם ללא אישור המשטרה. זאת בעקבות פיגוע הירי סמוך לקריית ארבע בו נרצחו 4 ישראלים, אחד מהם מאבטח לשעבר שנשקו הוחרם

סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי הנחה הבוקר (רביעי) את מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אמנון בן עמי, להקל במתן רישוי נשק לתושבי יהודה ושומרון. זאת בעקבות הפיגוע שאירע אמש בדרום הר חברון. ישי הורה לשקול מתן רישוי נשק לתושבים ללא אישור המשטרה ובהסתמך על חוות הדעת של הגורמים המקצועיים במשרד הפנים, רשות האוכלוסין וההגירה.

בנוסף, הנחה שר הפנים את מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה לתת עדיפות בבחינת כל הבקשות הקיימות לרישוי נשק של תושבי יהודה ושומרון ולהקדים ולדון בבקשות של אלו שמרבית עיסוקיהם המקצועיים מתרחשים בשטחים ישי הדגיש בפני בן עמי כי עליו לעשות את כל הנדרש, ובכלל זה תגבור כוח אדם, תגבור שעות פעילות יחידת רישוי הנשק או כל פעילות אחרת שיחליט עליה, וזאת כדי שתושבי יהודה ושומרון וכל אלו הנעים בשגרה באזורים אלה יוכלו להגן על חייהם.

שר הפנים אמר כי הפיגוע שאירע אתמול סמוך לקריית ארבע הוא "פיגוע מחריד כתוצאה מתחילת השיחות הישירות אנחנו כבר מתחילים לראות את רבי המרצחים יוצאים מקיני הרצח שלהם וזאת במטרה לרצוח יהודים. הוריתי באופן מיידי להקל ברישוי נשק לתושבי יהודה ושומרון. הדרג המקצועי ברשות האוכלוסין בודק ביסודיות את בקשות הנשק וחובתנו לסייע לתושבים שם לעמוד על הזכות המינימלית – שמירה על חייהם".

ישי הוסיף, כי "אנחנו כנראה נצטרך להיות ערוכים לתקופה ביטחונית לא פשוטה. כוחות הביטחון יחד עם האזרחים שיוכשרו ויורשו לכך יהוו בבחינת כוח הרתעה כנגד גדודי המרצחים שכל כוונתם להרוג יהודים".

שר הפנים פנה למנהל האוכלוסין בעקבות פיגוע הירי שאירע אתמול בו נהרגו יצחק וטלי איימס, כוכבה אבן חיים ואבישי שינדלר. יצחק איימס שימש בעבר כמאבטח, ונשקו הוחרם ממנו לפני כחצי שנה בעקבות הפרות סדר בהן הוא היה מעורב. מאז שהוחרם נשקו, פעל איימס להשבתו אליו. לאחר הפיגוע עלו טענות רבות, לפיהן אם הנשק לא היה מוחרם, איימס יכול היה להגן על עצמו ועל נוסעי הרכב ובכך למנוע את התוצאות הקטלניות של הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully