וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ואובמה ייפגשו: ההקפאה לא תידון

טליה שחר, שליחת וואלה! חדשות לוושינגטון

1.9.2010 / 15:40

יממה לאחר הפיגוע הקטלני בדרום הר חברון, ייפגש הערב ראש הממשלה בוושינגטון עם נשיא ארה"ב אובמה, עם נשיא מצרים מובארק ועם מלך ירדן עבדאללה. נושא הקפאת הבנייה לא צפוי לעלות במהלך הפגישות

יום אחרי פגישתו עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון יקיים היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו סבב פגישות עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה ומנהיגים מהמזרח התיכון. בסיומן ישתתף נתניהו בארוחת ערב לשבירת צום הרמדאן בבית הלבן.

נתניהו נחוש להגיע להסדר מקיף וכולל, שיושג במסגרת המשא ומתן וללא תנאים מוקדמים. בפתח פגישתו הלילה עם מזכירת ההגנה התייחס נתניהו לפיגוע אמש בדרום הר חברון ואמר כי הטרור לא יקבע את גורל ההתיישבות והגבולות. לדבריו, "הנושאים האלה ואחרים ייקבעו במשא ומתן". ראש הממשלה לא צפוי להעלות בפגישה עם אובמה את סוגיית הקפאת הבנייה בהתנחלויות, הצפויה להסתיים בקרוב, אולם הפלסטינים בוודאי ירצו להתייחס לכך בזמן שהותם בוושינגטון.

גם ראש מועצת יש"ע דני דיין נחת בוושינגטון בניסיון לדאוג שנושא הבנייה בהתנחלויות לא יירד מהפרק. "העמדה שלנו לגבי ההתנחלויות ידועה ונותרה בעינה", אמר אתמול שליח ארצות למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל לגבי הבנייה, "מאז ומעולם הבהרנו שעל הצדדים לקדם אווירה שתתרום למשא ומתן". מיטשל סבור, שנפתח חלון הזדמנויות של כשנה עבור ישראל והפלסטינים בכדי להגיע להסכם שלום. הבית הלבן אינו מעוניין לתת לצדדים תחושה שמשא ומתן יכול להימשך לעולמים. "זה מאוד חשוב ליצור תחושה שיש נקודת סיום ברורה", אמר מיטשל, "ואנו מאמינים שניתן לעשות את זה".

השגת הסכם שלום במזרח התיכון הוא אחד מהנושאים העיקריים עליהם שם ממשל אובמה את יהבו. אתמול חתם הנשיא אובמה באופן פומבי את פרק הלחימה המבצעית של צבא ארצות הברית בעירק בתום שבע שנות מלחמה. אובמה ממשיך להוביל את חזית המאבק נגד תוכנית הגרעין של אירן, ובחזית הבית הוא מתמודד עם מגוון נושאים - בראש ובראשונה מצב הכלכלה. לדברי מיטשל, הנשיא האמריקאי נטל על עצמו תפקיד מאוד פעיל, הן באופן פרטי והן באופן פומבי, בתהליך השלום המזרח התיכון. "לנשיא מחויבויות רבות", אמר מיטשל, "אבל הוא שם את השלום הכולל במזרח התיכון בעדיפות גבוהה".

אובמה יקיים היום פגישות נפרדות עם נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בתוך כך ייפגש נתניהו בנפרד עם נשיא מצרים חוסני מובארק ועבדאללה מלך ירדן. בערב יישבו יחד כל המנהיגים, כולל ראש הממשלה נתניהו וטוני בלייר, שליח הקוורטט למזרח התיכון, לארוחת ערב בבית הלבן לשבירת צום הרמדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully