וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 11 שנות מאסר לצעירים שתכננו לחטוף חיילים

קובי מנדל

1.9.2010 / 11:44

ארבעה ערבים ישראלים, תושבי צפון הארץ, נשלחו לשש עד 11 שנות מאסר לאחר שהורשעו בעבירות ביטחוניות. בין השאר הם תכננו לחטוף חיילים בצה"ל וחברו לבצע פיגועים כנקמה על מבצע "עופרת יצוקה"

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (רביעי) עונשי מאסר בפועל של בין שש ל-11 שנים על ארבעה ערבים ישראל שהורשעו בעבירות על ביטחון המדינה, לאחר שחברו לבצע פיגועים נגד כוחות הביטחון.

בית המשפט גזר 13 שנות מאסר, מתוכן 11 בפועל על הנאשמים עבדאללה חרובה בן 21 מכפר מג'אר ועל סוהייב כבהה בן 21 מהכפר ברטעה. בנוסף, גזר בית המשפט 10 שנות מאסר, מתוכן שמונה בפועל על קותייבה כבהה בן 20 מהכפר ברטעה וכן שמונה שנות מאסר מתוכן שש בפועל על הנאשם הרביעי מוחמד כבהה בן 20 מאותו הכפר. נאשם נוסף בפרשה הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון ונידון לחמישה עשר חודשי מאסר בפועל ולעשרה חודשי מאסר על תנאי בדיון נפרד שהתקיים בבית המשפט.

ארבעת הנאשמים נעצרו על ידי השב"כ. מחקירתם עולה, כי עבדאללה חרובה יצר קשר באינטרנט עם אדם בשם אבו קאסם וכי לאחר מבצע "עופרת יצוקה" הם החלו לדבר על נקמה באמצעות פיגועים. לצורך כך החל חרובה ללמוד כיצד להכין מטעני חבלה ואף הכין מטען מאולתר. בנוסף, הוא ניסה לייצר שני אקדחים מאולתרים. בנוסף, בכתב האישום נגדם נטען, כי חרובה יצר קשר באמצעות האינטרנט עם הנאשם סוהייב כבהה וכי השניים שוחחו על נקמה במדינה. השניים קשרו קשר לסייע לאויב באמצעות ביצוע פיגועים נגד חיילים או אנשי כוחות הביטחון האחרים. בנוסף, שוחחו השניים על הכנת והשגת מטעני חבלה וכלי נשק, על מתווי פעולה שונים לביצוע פיגועים, הדרכים למימון הפעולות ועל הקמת חולייה עצמאית שתבצע את תוכניתם.

כמו כן הכין חרובה גם סרטון הדגמה של חטיפת אדם. בעקבות השיחה בין השניים, הקים סוהייב חוליה שמטרתה היתה לערוך פיגועים נגד חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון. הוא פנה לשני הנאשמים האחרים, קותייבה כבהה ומוחמד כבהה, והציע להם להיות חברים בחולייה ולפעול במסגרתה.

אב בית הדין בהרכב השופטים של בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט יוסף אלרון, ציין בגזר הדין, כי יש לראות בנאשם הראשון חרובה כנאשם הדומיננטי ביותר, כמי שיזם מלכתחילה את הקשר עם אבו קסאם וכמי שמהווה את החוליה הראשונה בשרשרת שאליה צורפו הנאשמים האחרים. "בסופו של יום, בפנינו נאשמים אזרחי המדינה אשר גם אם הנם צעירים בגילם, הם התגייסו לסייע לאויבי המדינה, ושרשרת מעשיהם מלמדת על רצונם להוציא לפועל את תוכניתם לפגוע בחיילים ובאנשי כוחות הביטחון האחרים, ובכך יש לראות חומרה יתרה. יש להדגיש כי אין בפנינו נאשמים שנרתעו מלבצע את המעשים, הביעו חרטה והסגירו עצמם או מי מחבריהם לכוחות הביטחון, אלא היו אלה שירותי הביטחון אשר חשפו את פעילותם ותוכניתם ומשכך גם מנעו מימוש תוכניות אלה".

עבדאללה חרובה אמר לוואלה! חדשות: "לא עשיתי כלום ותפרו לי תיק". אחיו של קותייבה כבהה מסר לוואלה! חדשות כי "אנחנו נגיש ערעור. לפי דעתי, זה לא הוגן. הם ילדים צעירים שהושפעו ממה שקרה במלחמה בעזה. כל המדינה הושפעה. גם כולם הושפעו ממה שקרה בשואה. התרגשנו ממה שקרה בשואה והתרגשנו גם מהמלחמה, והיו צריכים להתחשב בכך. אין להם שום עבר פלילי. לאה צמל, עורכת הדין, של אחד המורשעים, אמרה לוואלה! חדשות כי "העונש הוא חמור ומוגזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully